طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی در آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه (پانا) - سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از اجرای طرح طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۳۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی در آذربایجان غربی اجرا می شود

نشست هماهنگی جهت اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اذربایجان غربی، مدیرکل امور عشایر استان و سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد.

مقصود رزم آرا، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی کشور بر اساس موافقت نامه سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت امور زنان و خانواده کشور در پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، خوزستان و کرمانشاه اجرا می شود.

وی افزود: آموزش مهارتهای سواد پایه، ارتقاء سطح آگاهی های اجتماعی، تربیتی و بهداشتی و توانمندسازی مخاطبین با تلفیق سواد و مهارتهای زندگی و اجتماعی اهداف کیفی این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح، آموزش 3100 سوادآموز و توانمندسازی تعداد 460 نفر آموزش دهنده هدف گذاری شده است؛ افزود: سهیمه استان آذربایجان غربی در این طرح، 600 نفر سوادآمور و 100 نفر اموزش دهنده می باشد.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس سرشماری سال95، در بین جامعه بی سواد استان تعداد زنان 8.9 درصد بیش از مردان است.

شهلا تاجفر مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: بی سوادی در جامعه زنان روستایی و عشایری از چالشهای پیشروی توسعه در این مناطق می باشد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: باید در طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی بدنبال مهارت آموزی در کنار سوادآموزی باشیم.

زینال زاده مدیرکل امور عشایر استان نیز بیان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران بایستی در 5 سال آینده شاخص سواد در بین جامعه عشایری 10درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، 19هزار نفر از عشایر استان بی سواد و کم سواد هستند؛ ادامه داد: پایین بودن سطح سواد در بین جامعه عشاری استان عمدتا بدلیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

زینالزاده بیان کرد: آماده همکاری با آموزش و پرورش جهت اجرای موفق طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی و عشایری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار