مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی خبر داد: احداث 31 باب مدرسه پیش‌ساخته در استان کرمانشاه

تهران (پانا) - مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی از احداث 31 باب مدرسه پیش‌ساخته در استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۳۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی خبر داد: احداث 31 باب مدرسه پیش‌ساخته در استان کرمانشاه

رضا درمان، مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: مهم‌ترین مسئولیت ما ساخت مدرسه در مناطق مختلف کشور بوده است.

وی ادامه داد: جامعه یاوری فرهنگی کار خود را از استان خراسان جنوبی با ساخت ۴۳۸ پروژه مدرسه‌سازی آغاز کرد و اکنون این فعالیت به ۱۶ استان افرایش یافته است.

درمان اضافه کرد: در مجموع توانستیم ۸۷۹ پروژه را تعهد کنیم که بخش عمده‌ای از آن‌ها تکمیل شده است.

مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی بیان کرد: استان کرمانشاه به دلیل زلزله نیاز به مدرسه‌سازی داشت که ما با کمک خیران به این استان ورود پیدا کردیم. مدرسه‌سازی در استان‌های کردستان، گلستان، همدان، لرستان، سمنان و خوزستان امسال اضافه شدند.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی برای مدرسه‌سازی در ۱۱ ماه گذشته با سازمان‌های مختلف منعقد کردیم که تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۷۷ فضای آموزشی در هزار و ۷۰۰ کلاس درس توانستیم ایجاد کنیم.

درمان تصریح کرد: مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه بعد از زلزله کلید خورد زیرا حجم زیادی از مدارس تخریب شدند. در این استان ۳۱ باب مدرسه پیش ساخته با ۶۲ کلاس درس ایجاد شد.

مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی ساخت مدارس پیش ساخته به استان زلزله‌زده کرمانشاه را موثر دانست زیرا دانش‌آموزان در زمان کوتاه فرصت آموزش و درس خواندن را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون به دنبال ورود به ساخت پروژه‌های نیمه تمام استان هستیم افزود: کمپین‌هایی برای حمایت دانش‌آموزان طراحی کردیم. یکی از این کمپین‌ها جمع‌آوری ۸ هزار کوله پشتی برای دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم است.

درمان گفت: دانش‌آموزان در مناطق محروم از تغذیه و شرایط نامناسبی برخوردار هستند که با وجود تلاش مدیران مدارس و معلمان باید برای آموزش صحیح این دانش‌آموزان همکاری کرد.

مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی تصریح کرد: فعالیت‌های مدرسه‌یاری یکی از فعالیت‌های خوب ما است. به کار گرفتن ابزارهای فناوری اطلاعات برای آموزش به دانش‌آموزان مناطق محروم بسیار موثر است.

درمان فعالیت کارگاه‌های خیاطی در هنرستان‌های مناطق محروم را برای آموزش مهارت به دانش‌آموزان و افزایش جرات به کسب و کار و تولیدات را موثر دانست.

وی از همکاری با بانک آینده گفت که این بانک امسال تولید و توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار لوازم التحریر را برای دانش‌آموزان نیازمند دوره ابتدایی در دستور کار قرار داد. یعنی از هر ۴ دانش‌آموز یک نفر بسته لوازم التحریر را گرفته است.

مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های جامعه در سال ۹۷ افزود: تمرکز بر آموزش معلمان با استفاده از ابزار فناورانه، افزایش سرعت رشد ساخت مدارس و فضاهای آموزشی، گسترش همکاری با موسسات غیرانتفاعی و استفاده از ظرفیت‌های جدید از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار