پذیرفته شدن مقاله 4دانش آموزسنندجی در کارسوق مهندسی ژنتیک و راهیابی به مرحله کشوری

سنندج(پانا)-مقاله گروه 4نفره دانش آموزان دبیرستان فرزانگان دوره اول ناحیه دو سنندج با رای اولیه داوران در نخستین کار سوق مهندسی ژنتیک با عنوان پژوهشی"بررسی وجود باکتری لیستریامونوسیتوژنز موجود در شیرهای محلی سنندج"پذیرفته شد و برای داوری نهایی به مرحله کشوری راه یافت.

کد مطلب: ۸۱۳۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پذیرفته شدن مقاله 4دانش آموزسنندجی در  کارسوق مهندسی ژنتیک و راهیابی به مرحله کشوری

پانیذ اسدی،پرمیس آل نبی،کارینا حیدری و بیتا دولتی دانش آموزان پایه نهم دبیرستان فرزانگان دوره اول ناحیه دو سنندج موفق شدند با ارائه مقاله ای با عنوان پژوهشی "بررسی وجود باکتری لیستریامونوسیتوژنز موجود در شیرهای محلی سنندج"در داوری اولیه نخستین کار سوق مهندسی ژنتیک پذیرفته شوند و به مرحله کشوری راه یابند.

اولین دوره کار سوق مهندسی ژنتیک در مرداد ماه سال 96 ویژه دانش آموزان پایه هشتم مدارس استعداد درخشان با هدف فن آموزی دانش آموزان در حوزه های مختلف ژنتیک به صورت قطبی در شهرهای تهران،تبریز،مشهد و یزد برگزار شد.

دانش آموزان در این دوره با مبانی ژنتیک، طراحی آزمایش و کابرد آنها آشنا شدند و پس از آموزش های مقدماتی به صورت گروهی بر روی پروژه ای با موضوع مهندسی ژنتیک مشغول به کار شدند.

دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در 4 گروه 4نفره به همراه دانش آموزان استان های آذر بایجان شرقی،آذر بایجان غربی و اردبیل در شهر تبریز به مدت دو روز در کارگاه های آموزشی با عناوین:کار با باکتری،بیوانفورماتیک ولکونینگ شرکت کردند.

در ادامه دانش آموزان به صورت گروهی با بدست آوردن یک سری اطلاعات در مورد مفاهیم مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با انتخاب موضوعی در خصوص اطلاعات کسب کرده مشغول کار بر روی مقاله خود شدند و در نهایت تمامی گروه ها مقاله خود را به مرکز برگزاری دوره ارسال کردند و خوشبختانه دانش آموزان سخت کوش دبیرستان فرزانگان دوره اول ناحیه دو سنندج موفق به کسب امتیاز لازم به منزله ورود به مرحله کشوری شدند.

گفتنی است دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری در تاریخ 97/2/20الی97/2/21 جهت دفاع از مقاله خود به تهران اعزام می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار