رییس فراکسیون خانواده مجلس: تحکیم بنیان خانواده یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در اسناد بالادستی مورد توجه قرار دارد

تهران (پانا) - رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع مشاوران امور زنان در وزارت آموزش و پرورش بر توجه به تحکیم بنیان خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل در اسناد بالادستی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۳۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رییس فراکسیون خانواده مجلس: تحکیم بنیان خانواده یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در اسناد بالادستی مورد توجه قرار دارد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پروانه مافی، رئیس فراکسیون خانواده پیرامون سیر وجودی کمیسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و تبدیل آن به فراکسیون همچنین پیرامون اهداف وبرنامه‌ها و فعالیت‌های فراکسیون اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های این فراکسیون پرداختن به موضوعات مهمی مانند حضانت فرزندان، دیه زنان، تعدد زوجات، زنان سرپرست خانوار، تعیین تابعیت فرزندانی که یکی از والدین غیر ایرانی هستند، است.

مافی ادامه داد: فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی مسائلی همچون قضاوت زنان، تقلیل ساعت کار زنان و بررسی مشاغل خانگی را نیز پیگیری می‌کند که برخی از این موضوعات به نتیجه رسیده و برخی هنوز نیاز به پیگیری دارد.

رئیس فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مسئله در حال حاضر تحکیم بنیان خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا، خانواده تنها واحد و نهاد اجتماعی است که بیشترین انسجام را در کشور ایران دارد و لازم است برای بالابردن این انسجام دقت کافی صورت گیرد و باید در این راستا تلاش جدی انجام دهیم.

مافی افزود: ما از لحاظ اسناد بالا دستی و قانون در حوزه خانواده هیچ کمبودی نداریم و اگر جایی هم نیاز به قانونگذاری باشد خیلی سریع می توانیم اقدام کنیم. تنها مسئله طرح، برنامه و اقدام است.

رئیس فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به لحاظ اینکه آموزش و پرورش بستر بسیار وسیعی از حیث ارتباط حکومت و مردم را شامل می‌شود، بدیهی است که مسئولیت این وزارتخانه سنگین است و بیشترین طرح و برنامه‌ها در این بستر می‌تواند عملیاتی شود.

مافی گفت: لازم است کتب درسی بررسی شوند تا در آنها به اندازه کافی و به شیوه مناسب به موضوع انسجام خانواده بپردازیم.

تاکید بر هم افزایی فکری همه حوزه‌های وزارتخانه

در این جلسه فرحناز مینایی‌پور مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در مدت سه ماه گذشته طرح‌ها و برنامه‌های مهمی همچون آموزش مدیران زن در سراسر کشور، آموزش مهارت‌های گفتگو ویژه زنان شاغل حوزه ستادی، انعقاد تفاهم نامه با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بر آموزش مهارت‌های زندگی، ویژه مربیان مدارس اجرا شد.

وی گفت: برای ادامه روند فعالیت‌های حوزه زنان نیازمند هم افزایی فکری همه حوزه‌های این وزارتخانه هستیم.

مینایی‌پور درخصوص یکی از مهم‌ترین وظایف دفتر زنان خاطرنشان کرد: اجرایی کردن اصل 102 برنامه توسعه ششم مبنی بر تقویت و تحکیم جامعه‌ای خانواده‌محور و تقویت و تحکیم و تعالی خانواده و کارکردهای اصلی آن با رعایت شاخص های الگو و سبک زندگی اسلامی- ایرانی و اهمیت نقش زنان در محقق شدن این اصل یکی از وظایف اصلی دفتر امور زنان و خانواده در وزارت آموزش و پرورش است.

این جلسه با حضور مشاوران امور زنان معاونت‌ها و دفاتر حوزه ستادی به منظور تصمیم گیری‌های کلان در جهت ارتقاء و توان افزایی زنان فرهنگی و دختران دانش آموز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار