مسابقات قرآن ، عترت و نماز مرحله قطبی - استانی در دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان سیستان و بلوچستان برگزار می شود

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هدف ازبرگزاری مسابقات قرآن حرفه‌ای شدن دانش آموزان در عرصه‌‎های قرآنی نیست بلکه در این رقابتها به مباحث تربیتی و ترویج سبک زندگی قرآنی و فهم معارف قرآنی توجه ویژه می شود.

کد مطلب: ۸۱۳۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن ، عترت و نماز مرحله قطبی - استانی در دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان سیستان و بلوچستان برگزار می شود

سعیده سرگلزائی مقدم اظهار داشت: این دوره از مسابقات در 10عنوان رشته، شامل چهار رشته در حوزه قرآن ( قرائت، حفظ ، مفاهیم قرآن کریم و ترتیل‌خوانی) سه رشته در حوزه نماز (اذان، احکام و انشای نماز)و سه رشته در حوزه عترت (مسابقات مداحی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه )برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در سه مرحله ی منطقه، استان و کشوری در چهار رشته ی قرائت تحقیق، حفظ، نهج البلاغه و روش تدریس احکام و در حوزه دانش‌آموزی در چهار مرحله (آموزشگاه، منطقه، استان و کشور) برگزار می‌شود که مهمترین آن، مرحله مدرسه‌ای است.

سرگلزائی مقدم خاطرنشان کرد: مرحله منطقه‌ای‌ مسابقات قرآن عترت ونماز،تا پایان اسفندماه96 در شهرستانها ومناطق استان برگزارشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل افزود: در هر رشته مسابقات قرآن، عترت و نماز از هر مدرسه در هر پایه تحصیلی یک نفر به مرحله بعدی راه پیدا می‌کند؛ مقطع ابتدایی تا مرحله منطقه‌ای، مقطع راهنمایی تا مرحله استانی به استثنای بعضی از رشته‌ها و مقطع دبیرستانی هم تا مرحله کشوری، مسابقات قرآن، عترت و نماز ادامه می‌یابد.

شایان ذکر است: این دوره از مسابقات از 26 فروردین تا 5 اردیبهشت سال جاری در سطح شهرستان های قطب استان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار