استقبال از اکران نوروزی از دیدگاه فعالان حوزه پخش و سینما

فیلم خوب؛ تنوع در چینش فیلم‌ها و سالن‌های مناسب سه عامل استقبال از اکران نوروزی

تهران (پانا) - شروع اکران نوروز 97 با وجود آنکه نسبت به نوروز 96 تفاوت زمانی محسوسی داشت، اما در بازه زمانی اول فروردین تا سیزده فروردین 97 نسبت به مدت مشابه شاهد 18 درصد رشد مخاطب و 33 درصد رشد فروش بوده‌ایم که از دید کارشناسان حوزه پخش و سینما، فیلم خوب؛ تنوع در چینش فیلم‌ها و سالن‌های مناسب سه عامل اصلی استقبال از اکران نوروزی هستند.

کد مطلب: ۸۱۳۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
فیلم خوب؛ تنوع در چینش فیلم‌ها و سالن‌های مناسب سه عامل استقبال از اکران نوروزی

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری، اکران نوروز 97 با توجه به تعطیلات ابتدای سال به دلیل تقارن با وفات حضرت زینب(س) نسبت به سال‌های گذشته دیرتر آغاز شد. اکران نوروز سال 96 عملا از تاریخ 27 بهمن 95 و با اکران «خوب بد جلف» شروع شد که تا مقطع ابتدای نوروز این فیلم حدود 6 میلیارد تومان فروش کرده بود و همین موضوع باعث شد تا برخی رسانه‌ها در تحلیل خود با استناد به همین موضوع از کاهش مخاطب خبر بدهند. درحالیکه با توجه به شروع اکران نوروز از ابتدای سال در مقایسه تطبیقی 13 روز ابتدای سال 97 نسبت به 96، 18 درصد رشد مخاطب و 33 درصد رشد فروش را شاهد بودیم تا برخلاف برخی تحلیل‌ها، سال جدید برای سینمای ایران با استقبال مخاطبان همراه باشد.

12 نفر از فعالان حوزه پخش و سینما درباره استقبال از اکران نوروز به اظهار نظر پرداختند.

* نباید افزایش مخاطب نوروز 97 را به افزایش چند درصدی بلیت در سینماهای مدرن ربط داد

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران نیز درباره دلایل استقبال مخاطبان از اکران فیلم‌های نوروز 97 گفت: نخستین موضوعی که در افزایش مخاطب و فروش سینماها دخیل بوده است را می‌توان به تنوع فیلم‌های اکران شده مربوط دانست چرا که این تنوع باعث شد تا مخاطبان امکان بیشتری برای تماشای فیلم در اختیار داشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از برخی تحلیل‌های نادرست و مرتبط دانستن افزایش فروش به افزایش قیمت بلیت سینماها اظهار داشت: مگر چند درصد افزایش بلیت داشته‌ایم که همه رشد مخاطب و فروش مربوط به آن باشد؟. ما در نوروز 97 هم شاهد رشد مخاطب بوده‌ایم و هم رشد فروش که افزایش بلیت تنها در پردیس‌های مدرن بوده است و این مقایسه اصلا موضوع درستی نیست.

*استقبال از اکران نوروز نشان می‌دهد خانواده‌ها با سینما آشتی کرده‌اند

سید جمال ساداتیان مدیرعامل مدیرعامل شرکت تولید و پخش بشرا فیلم و مدیر پردیس‌های سینمایی قلهک و تیراژه درباره دلایل استقبال مردم از اکران نوروز 97 گفت: مهمترین دلیل استقبال مردم از اکران نوروز کیفیت بالای فیلم‌های اکران شده در کنار ساخت پردیس‌های سینمایی مدرن و بازسازی سینماهای قدیمی است که باعث شده تا مردم باردیگر به سینما رفتن علاقه‌مند شوند.

ساداتیان تصریح کرد: در حال حاضر اعتماد از دست رفته مخاطبان دوباره به سینما بازگشته است و مردم شاهد فیلم‌هایی هستند که می‌توانند آنها را در شرایطی خوب و سالن‌هایی استاندارد ببیند، اما گردش مالی سینما در سال رقمی در حدود 200 میلیارد تومان است در حالیکه این رقم با توجه به جمعیت ایران باید حداقل هزار میلیارد تومان در سال باشد.

* سینمای ایران سال پرمخاطبی را تجربه خواهد کرد

علی سرتیپی مدیر عامل شرکت تولید و پخش فیلمیران در خصوص استقبال از اکران نوروزی 1397 گفت: مطابق پیش بینی هایی که داشتیم امسال شروع بسیاری خوبی را در اکران و فروش فیلم ها تجربه کردیم وبه طور حتم افزایش مخاطب و فروش بسیار خوبی در فروردین امسال نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.در سال جاری با توجه به افزایش سالن‌های سینما در کشور وبهبود کیفیت فضای نمایش،استقبال بیشتر و بهتری را نسبت به گذشته شاهد خواهیم بود و جای خوشحالی ست که افزایش سالن های سینما در تهران و شهرستان‌ها موجب جذب و جلب مخاطبین جدید شده و از مخاطبین سالن‌های دیگر کم نشده است.

* سالن‌های سینمایی جدید در افزایش مخاطب امسال موثر است

مرتضی شایسته مدیرعامل شرکت هدایت فیلم نیز در خصوص استقبال کم نظیر از اکران فیلم های نوروزی اظهار داشت: امسال شاهد استقبال خوب و فروش راضی کننده فیلم‌ها در سالن‌های سینما هستیم و اطمینان داریم که این روند تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.افتتاح سالن‌های جدید و تبلیغات مناسب به جذب مخاطب در سینما کمک کرده است و پیش‌بینی می‌کنم امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش و رشد مخاطب و فروش خواهیم داشت.

* چینش متفاوت فیلم‌های نوروز بزرگترین دلیل استقبال مردم بود

همچنین حبیب اسماعیلی مدیرعامل رسانه فیلمسازان با ابزار خوشحالی از استقبال مردم از اکران نوروزی 97 سینما گفت: خوشبختانه در چندسال اخیر اکران نوروز تبدیل به یک اکران مناسب و خوب در سینما شده است که یکی از دلایل آن محدود بودن تعداد فیلم‌های اکران شده و عدم شلوغ شدن فضای اکران است که باعث شده مردم در طی یک بازه زمانی مشخص فیلم‌هایی را که دوست دارند انتخاب و به تماشا بنشینند.

وی افزود: همچنین در سال‌های اخیر پردیس‌های سینمایی خوبی در سطح کشور افتتاح شده است و اخیرا هم با اضافه شدن پردیس‌هایی مانند مگامال، پردیس سینمایی باغ کتاب و پردیس شهرک و چند پردیس خوب در شهرستانها، ظرفیت جدیدی به اکران سینما اضافه شده است که طبیعتا در افزایش استقبال مخاطب و فروش تاثیرگذار بوده‌اند.

* اضافه شدن پردیس‌های سینمایی باعث استقبال مردم از فیلم‌ها شد

سعید خانی مدیرعامل شرکت پخش خانه فیلم نیز در همین زمینه با اشاره به رکوردزنی سینمای ایران در روز 12 فروردین اظهار داشت: امسال و از شروع سال جدید روند استقبال مخاطبان از فیلم‌ها بسیار خوب بوده است و حتی روز 12 فروردین با 2 میلیارد تومان فروش، رکورد فروش روزانه سینمای ایران شکسته شد که بسیار خوشحال کننده است.

وی افزود: با توجه به آماری که از سامانه بلیت فروشی آنلاین بدست آمده نوروز 97 نسبت به نوروز 96 تقریبا 19 درصد افزایش مخاطب را شاهد بوده که تنوع فیلم‌ها در کنار راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی مدرن اصلی‌ترین دلایل استقبال مردم از فیلم‌ها بوده است.

* فیلم خوب و افزایش سالن مناسب باعث استقبال از اکران نوروزی شد

همچنین محمدرضا صابری نایب رئیس و سخنگوی انجمن سینماداران درباره دلایل استقبال مخاطبان از اکران فیلم‌های نوروز 97 با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیت تنها مربوط به چند پردیس سینمایی مدرن در تهران می‌شد که طبق نظام‌نامه اکران می‌توانستند تا سقف 15 هزار تومان بلیت سینما را به فروش برسانند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال استقبال بسیار خوبی از فیلم‌ها شد و با توجه به کیفیت بالای فیلم‌های اکران نوروز که در هر ژانری و برای همه سلیقه‌ها فیلم روی پرده بود،قشرها و سلیقه‌های مختلف به سینما آمدند و نتیجه آن افزایش فروش و مخاطب بود.

وی افزود:در برخی از پردیس‌های سینمایی تا 4 صبح با ظرفیت 100 درصد اکران داشتیم که از 12 شب تا 4 صبح بلیت نیم بهاء بود و از سوی دیگر اضافه شدن برخی پردیس‌های مدرن در تهران و شهرستانها مانند پردیس سینمایی باغ کتاب تهران، اطلس مشهد، خلیج فارس و شهر آفتاب شیراز و ... باعث شد مردم فضاهای استانداردی برای تماشای فیلم در اختیار داشته باشند که افزایش مخاطب را درپی داشت.

* سینمای ایران گیشه پر رونقی را در سال پیش رو خواهد داشت

محسن خباز مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری شهر آفتاب شیراز نیز در خصوص استقبال از اکران فیلم‌های نوروز 97 اظهار داشت: چینش درست و منطقی فیلم‌های اکران نوروز که تقریبا همه سلیقه‌های مختلف را پوشش و مورد توجه قرار داده است و همچنین افزایش سالن‌های سینمایی جدید و مدرن از دلایل استقبال خوب مخاطبین امسال است.

مدیر مجموعه سه گانه سینمای شیراز اظهار داشت :در دو سال گذشته ظرفیت سالن سینما در شهر شیراز بعد از سالها افزایش چشمگیری داشت بطوریکه از سال 1346 تا 1394 هیچ سالنی در شیراز ساخته نشده بود و اضافه شدن پردیس سینمایی "گلستان" با سه سالن و مجموعه فرهنگی سینمایی "هنر شهر آفتاب" با6 سالن و 1600 صندلی به چرخه اکران، موفقیت بزرگی برای سینمای شیراز و حتی ایران بود و جالب اینکه این سالن‌ها باعث جذب مخاطبین جدید شده و لطمه‌ای به فروش سالن‌های قبلی وارد نکردند.

* استقبال از اکران نوروزی بی نظیر و امید بخش است

حسین کشاری مدیر سینما استقلال تهران با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم از فیلم‌های اکران نوروز گفت: افزایش سالن‌ها و چینش مناسب و خوب فیلم‌ها در اکران نوروز 97 تاثیر بسیار زیادی در استقبال مردم داشته است. انتخاب فیلم‌ها در ژانر های مختلف و پوشش همه سلیقه‌ها و مخصوصا انتخاب انمیشین "فیلشاه" برای کودکان از از تمهیدات مناسب مسئولین سینمایی در جذب مخاطب بوده است.

* نوروز گیشه بسیار پر رونقی را تجربه کردیم

علی هیربد مدیر سینما فرهنگ تهران با اشاره به استقبال خوب از اکران نوروزی امسال گفت: منهای هفته اول نوروز که معمولا به دلیل سفرهای نوروزی مردم استقبال کمتر است از هفته دوم به بعد فروش بسیار خوبی را شاهد هستیم و این استقبال در سینما فرهنگ به دلیل افزوده شدن سالن شماره 3 بسیار محسوس است. استقبال از فیلم‌ها نسبت سال گذشته بیشتر است و ما در هفته دوم نوروز گیشه بسیار پر رونقی را تجربه کردیم.

* چینش مناسب فیلم‌ها، نقطه قوت اکران نوروز 97

میثم مزلقانی مدیر اکران پردیس سینمایی شهرک چینش خوب و مناسب فیلم‌ها و پوشش سلیقه‌های متفاوت مخاطبین در اکران نوروزی امسال را عامل اصلی اقبال مخاطبین به سینما در نوروز امسال دانست.

وی با ابراز خوشحالی از استقبال مخاطبین پردیس سینمایی شهرک غرب تهران گفت:از26 اسفند 96 یعنی روز افتتاح، حضور مخاطبین عالی بود و سالن‌های سینمای شهرک استقبال فوق العاده‌ای را در ایام نوروز شاهد بود، بطوریکه بلیت تمامی سانس‌های نمایش ما که از ظهر شروع و تا 2 بامداد به فروش می‌رسید.

* سال 97 نویدبخش اتفاقات خوبی برای سینمای ایران است

بیژن امکانیان مدیرعامل شرکت تولید و پخش نیکان فیلم که پخش «مصادره» را بر عهده دارد،درباره دلایل استقبال مخاطبان از اکران نوروز 97 گفت: براساس آماری که دفتر پخش ما بدست آورد و مقایسه آن با آمار گذشته،استقبال خوب مردم از اکران نوروز 97 را نشان می‌دهد که مهمترین دلیل آن را می‌توان به تنوع و کیفیت بالای آثار اکران شده مربوط دانست. با توجه به آثاری که در صف اکران قرار دارند، نویدبخش اتفاقات خوبی برای سینمای ایران است.

امکانیان خاطرنشان کرد: استقبال از فیلم‌های نوروز 97 در شرایطی بدست آمد که برخلاف سال‌های 95 و 96 هیچگونه تبلیغات ماهواره‌ای برای فیلم‌ها وجود نداشت درحالیکه در مدت مشابه این موضوع توانسته بود کمک زیادی به فروش فیلم‌ها بکند اما امسال تنها تبلیغات تنها از طریق تلویزیون بود که در مورد «مصادره» خود ما به دلیل روند خوب استقبال مخاطب، کمی با تاخیر تبلیغات تلویزیونی را شروع کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار