جویباری: جداسازی دانش آموزان موجب ناسازگاری های اجتماعی می شود

تهران (پانا)- یک استاد دانشگاه فضای روانی در میان خانواده ها که به دنبال اثبات تیزهوشی فرزاندانشان و اصرار و پافشاری شان به این مطلب هستند را باعث ایجاد فضای روانی منفی در جامعه دانست و تاکید کرد که آموزش و پرورش تصمیم اخیرش بر حذف آزمون را باید همراه با خطرات تنوع مدارس و جداسازی ها برای جامعه شرح دهد.

کد مطلب: ۸۱۳۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جویباری: جداسازی دانش آموزان موجب ناسازگاری های اجتماعی می شود

علی اصغر جویباری استاد دانشگاه در برنامه در برنامه پرسشگر شبکه آموزش که با حضور مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پخش شد، گفت: ما مجاز نیستیم به هر دلیلی از جمله تفاوت هوش
توانمندی و یا عوامل دیگر، کودکان را از هم جدا کنیم و آنها را از حق همزیستی با هم محروم کنیم.


وی با بیان اینکه هر نوع جداسازی مستلزم محرومیت است، تصریح کرد: این امر باعث ایجاد محرومیت برای بچه های باهوشی است که ما خیال می کنیم با جداسازی برای آنها شرایط مناسبی فراهم می کنیم.

این استاد دانشگاه درباره عوارض جداسازی دانش آموزان گفت:جداسازی، سازگاری اجتماعی دانش آموزان را کاهش می دهد وبه صورت غیر مستقیم به آنها آموزش می دهیم تا تطابق را با افراد نزدیک تر به خود داشته باشند و با افراد دورتر و در سایر طبقات نتوانند تطابق یابند. این مساله در دراز مدت موجب ناسازگاری های اجتماعی می شود.
جویباری تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ها را کار درستی برشمرد و گفت: آموزش و پرورش باید ادبیات بهتری بکار بگیرد و صراحتا بگوید که به دلیل جداسازی هایی که در دراز مدت سبب ناسازگاری های اجتماعی می شود این تصمیم را گرفته ایم.

وی ادامه داد:وزارت آموزش و پرورش تصمیم اخیرش بر حذف آزمون را باید همراه با خطرات تنوع مدارس و جداسازی ها برای جامعه شرح دهد.
این استاد دانشگاه تنوع مدارس در کشور را باعث برچسب زدن به دانش آموزان دانست و گفت:اول بچه ها را می خواهیم تیزهوشان ببریم اگر نشد نمونه دولتی و اگر نه می بریم هیات امنایی و اگر نتوانستیم می بریم مدارس عادی که موجب سرخوردگی می شود.

وی گفت: در جامعه ای که به واسطه مدارس هزار تکه اش به جامعه ای هزار تکه تبدیل می شود آینده نظم جامعه، خشونت های خیابانی و دعواها، طلاق ها و ... تحت تاثیر این جدا سازی ها قرار می گیرد و بسیار افزایش می یابد و گسل های بزرگی در جامعه بوجود می آورد.

وی در خاتمه تصریح کرد: فضای روانی در میان خانواده ها که به دنبال اثبات تیزهوشی فرزاندانشان و اصرار و پافشاری شان به این مطلب هستند باعث ایجاد فضای روانی منفی در جامعه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار