در گفت‌وگو با پانا

عضو شورای شهر تهران خبر داد: برخورد بازرسی شهرداری با مامورانی که از دستفروشان باج می‌گیرند

شورای شهر تخلف ماموران سد معبر را پیگیری می‌‍کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام اینکه ساماندهی دستفروشان سطح شهر تهران در دستور کار شورا قرار دارد، می‌گوید دریافت پول از دستفروشان توسط مأموران شهرداری کاری غیرقانونی و خلاف است و بازرسی شهرداری با این موضوع برخورد خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۱۳۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
عضو شورای شهر تهران خبر داد: برخورد بازرسی شهرداری با مامورانی که از دستفروشان باج می‌گیرند

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به طرح ساماندهی دستفروشان در شهر تهران گفت: متولی اصلی ساماندهی افراد بساط‌گستر یا دستفروش بر عهده شهرداری تهران است که در این راستا چندین موضوع مشمول طرح ساماندهی دستفروشان می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: پیشگیری از ایجاد مزاحمت‌های احتمالی دستفروشان برای مردم و کاهش سد معبر و ترافیک ناشی از فعالیت دستفروشان جزء طرح ساماندهی دستفروشان قرار دارد که از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود.

وی با اشاره به دریافت پول از دستفروشان به ویژه زنان دستفروش از سوی مأموران سد معبر شهرداری تهران نیز گفت: نمی‌توان باج‌گیری مأموران شهرداری را انکار کرد چرا که این مسأله وجود دارد اما این موضوع به طور غیرقانونی و غیررسمی انجام می‌شود و خلاف قانون است و دستفروشان باید این مسأله را به واحد بازرسی شهرداری تهران اطلاع دهند تا با این مأموران متخلف برخورد شود.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه دریافت پول از دستفروشان توجیه عقلی، قانونی و شرعی ندارد، گفت: دستفروشان به جبر مجبور به دستفروشی می‌شوند اما مأموان شهرداری حقوق می‌گیرند و حق ندارند پولی از دستفروشان بگیرند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کمیته اجتماعی شورای شهر تهران موضوع دریافت پول از زنان دستفروش توسط مأموران شهرداری را پیگیری می‌کند. همچنین باید مطالعات دقیق‌تری در زمینه دستفروشان انجام شود تا در مراکزی حضور داشته باشند که برای تردد مردم ایجاد مزاحمت نشود و این افراد تحت کنترل باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار