امام‌جمعه موقت اسلامشهر:

برخود وظیفه شرعی بدانیم و کالای ایرانی مصرف کنیم

اسلامشهر (پانا)-امام‌جمعه موقت اسلامشهر با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: از کالای خودمان باید حمایت کنیم واگر کالای ایرانی وارد خانه شود خانه بابرکت می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۳۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برخود وظیفه شرعی بدانیم و کالای ایرانی مصرف کنیم

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ، حجت‌الاسلام علی قلی پور در خطبه‌های نماز جمعه بیست وچهارم فروردین‌97 اسلامشهر با توصیه همگان به تقوا گفت: پیامبراسلام در ابتدای دعوت خود دستورالعمل‌هایی را برای دعوت به خدا مطرح کردوفرمودند، اول اینکه لا اله الله بگویید چراکه آنچه در عالم هستی مؤثر میباشد فقط اراده خداوند است ودوم اینکه به پدر و مادرتان بدی نکنید وبزرگترین نعمت بعد از خداوند متعال وجود پدر و مادر هست وخداوند در کنار اطاعت از خود به اطاعت از پدر و مادر توصیه کرده است .

وی ادامه داد: سومین دستورالعمل این است که فرزندان خود را به خاطر فقر نکشیدو خدا می‌گوید ما هستیم که روزی او را می‌رسانیم وچهارم اینکه به فحشا نزدیک نشوید، با ظاهر و باطن و قلب خودتان به گناهان نزدیک نشویدو پنجم اینکه آدم نکشید، چراکه خداوند این کار را حرام کرده ، مگر به‌حق وششمین دستورالعمل این است که به مال یتیم نزدیک نشوید، چراکه یتیم نه می‌تواند از خود و نه از مال خود دفاع کند و جز خداوند کسی را ندارد .

امام‌جمعه موقت اسلامشهر اضافه کرد: هفتمین دستورالعمل این است که در خریدوفروش عدالت را در نظر بگیرید و پیمانه ها و ترازوهایتان عادلانه باشد و کسی در خریدوفروش با شما آسیب نبیند ووقتی صحبت می‌کنید عدالت را در نظر بگیرید ولو اینکه طرف شما فامیل، هم‌حزبی یا خانواده شما باشد .

وی با اشاره به عید مبعث به‌عنوان بزرگترین حادثه تاریخ بشریت گفت : خداوند یک انسان را که از خودمان به ما مهربان‌تر و اولی بود ،ولی کرد تا ما را به زندگی سالم راهنمایی کند و مردم را اصلاح و فساد را ریشه‌کن و آنان را باخدا آشنا کند پیامبری که مشکلات مردم برای او سخت بود و برای هدایت مردم حریص بود .

خطیب نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: مردم گاهی در ایمان سستی می‌کردند و پیامبراسلام این را می‌دید و تأسف می‌خورد که قرآن می‌گوید این تأسف در حال آسیب رساندن به پیامبر بود وایشان ۲۳ سال بعد از بعثت زحمت کشیدند و شب و روز نداشتند و هیچ توقعی نداشتند مگر محبت به اهل‌بیتشان که آن‌هم مایه سعادت مردم است .

وی افزود: خداوند به برکت اخلاص و ایثار پیامبراسلام آیین و دین او را یاری کرد و قول داده این برنامه در تمام جهان غلبه پیدا کند و این نور هرگز خاموش نشود وخداوند حافظ و نگهبان این دین است بعد از پیامبر، اولیای الهی و انسان‌های آزاده این پرچم را بدست گرفتند تا به ما برسد امروز وظیفه ما حمایت از دین و نظام اسلامی است .

حجت‌الاسلام قلی پور با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب و فضائل ایشان گفت: ایشان ۴۲ سال از پیامبر حمایت کردند خداوند در دنیا و آخرت به او امتیاز دادو یکی از امتیازات دنیوی ایشان این است که ۱۲ امام را از ذریه او قرارداد در آخرت نیز روایت است اگر ابوطالب تمام اهل زمین را شفاعت کند خداوند شفاعت او را می‌پذیرد. .

وی با اشاره به در پیش بودن روز ارتش گفت: ارتش یکی از نیروهایی است که از اوایل انقلاب به مرم پیوستندو امام راحل نیز یکی از روزها را به نام ارتش نام‌گذاری کردند تا نشانه سربلندی این عزیزان باشد. دشمن می‌خواست ارتش منحل شود و همیشه در حال توطئه است همان‌طور که در صدر اسلام توطئه داشتند و ۸۰ جنگ را به پیامبر تحمیل کردند و پیامبر موفق شدند انشاالله این نظام هم هرروز موفق‌تر می‌شود .

امام‌جمعه موقت اسلامشهر با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: از کالای خودمان باید حمایت کنیم اگر کالای ایرانی وارد خانه شود خانه بابرکت می‌شود کالایی که کفر درست کرده برکت از خانه را می‌برد. برخود وظیفه شرعی، عقلی، عرفی بدانیم و کالای ایرانی مصرف کنیم و همه عزیزان تولیدکننده سعی کنند کالای باکیفیت تولید کنند وکار را درست و محکم انجام دهید هم سازندگان تلاش کنند کالای باکیفیت بسازند .

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار