معاون استاندار سمنان:

مسئولان، دانشگاه را عنصری فانتزی و ویترینی ندانند

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مسئولان، دانشگاه را عنصری فانتزی و ویترینی ندانند و نباید خیلی زود مقابل اظهارنظر اساتید دانشگاهی موضع‌گیری کرد.

کد مطلب: ۸۱۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان، دانشگاه را عنصری فانتزی و ویترینی ندانند

آیین تکریم رئیس پیشین و معارفه سرپرست جدید دانشگاه سمنان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، استادان و دانشجویان دانشگاه سمنان در تالار امیرکبیر این دانشگاه برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این مراسم اظهار داشت: باید محیطی آرام و امن را برای دانشگاه‌ها ایجاد کنیم تا همه بتوانند با تصمیم‌گیری خوب در پیشرفت جامعه تأثیرگذار باشند.

سعید ناجی گفت: نباید دانشگاه را عنصری فانتزی و ویترینی ببینیم؛ باید توجه داشته باشیم که دانشگاه شکافنده علم و دانش است و رسالت بزرگی در پیشرفت امور جامعه بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: ممکن است تقابل بین جهل و دانش وجود داشته باشد و هیچ‌وقت نباید از این تقابل هراسی داشت و وظیفه دانشگاهیان، تحقیق و بررسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اگر اساتید دانشگاهی در موضوعات مختلفی اظهارنظر می‌کنند، نباید خیلی زود مقابل آنان موضع بگیریم و دانشگاهیان باید به شکل مستقل فضاسازی و حرکت کنند.

ناجی بیان کرد: محافل دولتی و حکومتی باید اجازه دهند تا دانشگاه در مسیر پویایی خود حرکت و نظر خود را مستقل بیان کند و باید محیطی امن برای دانش و دانشگاه ایجاد کنیم.

وی گفت: این مهم باعث می‌شود تا دانشگاهیان با فراغ بال جامعه را از امتیازات بهره‌مند کنند و در این مسیر، دانشگاه وظیفه توانمندسازی‌ اندیشمندان را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، برقراری پیوند صحیح با دانشگاه و حوزه‌های دانشگاهی را گامی تأثیرگذار در پیشرفت امور جامعه دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار