رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

زمینه اعطای تسهیلات برای احداث گلخانه در کشت و صنعت شهمیرزاد فراهم شود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت فراهم کردن زمینه اعطای تسهیلات برای احداث گلخانه در شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۳۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
زمینه اعطای تسهیلات برای احداث گلخانه در کشت و صنعت شهمیرزاد فراهم شود

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست بررسی موانع و مشکلات شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد که با حضور معاون استاندار سمنان برگزار شد، گفت: تلاش می‌شود تا مشکلات و موانع موجود برای دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی گلخانه در این شرکت رفع شود.

وی با اشاره به زمان آغاز فعالیت این شرکت، اظهارداشت: شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد در سال ۱۳۶۷ با کمک مردم شهمیرزاد تأسیس شد و در حال حاضر حدود 16 هزار نفر سهامدار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، افزود: این شرکت با هدف احداث باغ گردو و بادام و استفاده از محصولات تولیدی و صنایع تبدیلی و سایر تولیدات باغی به‌صورت خام یا فرآوری شده تشکیل‌شده است.

گفتنی است؛ درخواست صدور مجوز و طرح احداث گلخانه هیدروپونیک در مدت 15 روز آینده و همچنین کمک برای اعطای تسهیلات بانکی از محل اعتبارات اشتغال روستایی و صندوق توسعه ملی از مصوبات این جلسه بود.

دستور حفظ حریم 6 متری مسیر خط انتقال آب به مخازن شرکت در واگذاری‌های اداره مسکن و شهرسازی و همچنین دستور صدور مجوز انشعاب گاز به باغ شرکت از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

دستور اجرای طرح‌های مطالعه شده و مصوب آبخیزداری با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد، مذاکره با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای واگذاری سهم اوقاف از اراضی موجود برای مکان‌های گردشگری و سوارکاری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

رفع مشکل سیستم آبیاری تحت‌فشار شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد و تأمین اعتبار به‌منظور رفع مشکلات این شرکت با ارائه تسهیلات کم‌بهره بانک کشاورزی و ملی در صورت ارائه طرح‌های توجیهی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته و راهکار لازم ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار