در راستای حمایت از کالای ایرانی ابلاغ شد

ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه

تهران (پانا) - دستورالعمل رئیس کل گمرک ایران جهت ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

کد مطلب: ۸۱۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه

گمرک ایران با صدور دستورالعملی به گمرکات اجرایی سراسر کشور اعلام کرد: پیرو بخشنامه ۱۹۳/۹۶/۸۱۰۴۷۸ مورخ ۹۶/۸/۳ و ۹۶/۱۲۵۱۸۵۱ مورخ ۹۶/۱۱/۱۱ در اجرای جزء ۲ بند (ت) ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (۱۳۹۴) مجلس شورای اسلامی و به منظور حمایت از تولید داخلی و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در تشریفات گمرکی برای واحدهای تولیدی معتبر، نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی کالاهای ترخیصی به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱ـ گمرکات اجرایی موظفند نسبت به احراز واحدهای تولیدی معتبر بر اساس پروانه بهره‌برداری اقدام نموده و نسبت به ترخیص مواد اولیه، ماشین‌آلات خط تولید و قطعات وارده به نام واحد مربوطه و صرفاً با کارت بازرگانی واحد تولیدی متقاضی استفاده از تسهیلات نسیه با رعایت شرایط مقرر در این دستورالعمل، مجوز نگهداری بخشی از کالای وارده را صادر نماید.

۲ـ تعیین و تشخیص واحدهای تولیدی معتبر و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در واحدهای تولیدی بر اساس پروانه بهره‌برداری صورت می‌پذیرد.

۳ـ حداکثر مهلت استفاده از این تسهیلات و نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی ۶ ماه است، به طوری که از تاریخ ۹۷/۱۱/۱۵ تجاوز ننماید.

۴ـ ترخیص درصدی کالا صرفاً جهت کالاهای وارداتی توسط واحدهای تولیدی که در خط تولید یا در محصول تولید شده در واحدهای مزبور مورد استفاده قرار می گیرد و رأساً توسط واحدهای تولیدی مزبور وارد می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

۵ـ تنظیم اظهارنامه به میزان کل کالا (در صورت بانکی بودن اسناد پس از اخذ کد رهگیری بانک مربوطه و بارگذاری اصل اسناد بانکی) و بدون اخذ حقوق ورودی صورت می‌پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار