ایران اتهامات مطرح شده در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی را رد کرد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ازضمن ابراز تاسف فراموشی دشمن مشترک امت اسلامی توسط برخی کشورهای عربی، اتهامات مطرح شده در کمیته چهارجانبه عربی را رد کرد.

کد مطلب: ۸۱۳۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ایران اتهامات مطرح شده در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی را رد کرد

بهرام قاسمی با ردّ صریح اتهامات وارده در بیانیه "هشتمین نشست کمیته وزارتى چهارجانبه عربى" که در حاشیه نشست هاى مقدماتى اجلاس سران اتحادیه عرب برگزار شد، این اتهامات را واهى، بى اساس و ناشی از توهم و توهین آمیز خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مبنا قرار دادن رویکرد خصمانه و مخرّب برخی افکار هدایت کننده و نادرست در این بیانیه، از اینکه برخى کشورها همچنان از سر ناآگاهی بر موضع دشمنى و استمرار حرکت اشتباه فرسایشى خود در مقابل جمهورى اسلامى ایران اصرار مى ورزند، و دشمن اصلی و مشترک امت اسلامی را به فراموشی سپرده اند ابراز تأسف کرد.

سخنگوى دستگاه دیپلماسى تأکید کرد: تمام موارد مذکور در بیانیه کمیته چهارجانبه عربى که با حضور دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شده است، دروغ ، بى پایه و اساس و ادامه روندى است که متأسفانه منطقه را بیش از پیش از رسیدن به ثبات و آرامش دور می کند.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد که اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است طى چند روز آینده برگزار شود، بتواند در شناخت عوامل موثر و اصلى ثبات زا در منطقه بدور از استاندراد های چند گانه به شناختی عمیق و دقیق از علل بحران های کنونی و با واقع بینى مبتنى بر تاریخ سیاسى منطقه در جهت همگرایى کشورهای عربی و اسلامی گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار