جلسه ساماندهی لباس فرم دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

صیاد: نظارت بر تولید و فروش لباس فرم دانش آموزی با جدیت بیشتری دنبال می شود

زاهدان (پانا) _ مدیر سازمان دانش آموزی استان در جلسه ساماندهی فرم لباس دانش آموزان ویژه سال تحصیلی ۹۷ _ ۹۸ که با حضور رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، نماینده ی تولید کنندگان و نماینده مدیران مدارس صورت گرفت، گفت: هدف اصلی طرح ساماندهی لباس فرم دانش آموزی، حمایت از کارگاه‌های کوچک و تولیدکنندگان سطح استان سیستان و بلوچستان است.

کد مطلب: ۸۱۳۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ساماندهی لباس فرم دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد اظهار داشت: سعی ما بر آن است که لباس فرم دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها و به صرفه بودن تولیدات استانی با کیفیت مطلوب ارایه شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: در کنار کیفیت جنس لباس فرم ارایه شده ، قیمت مناسب و متناسب با توان مالی خانواده ها نیز از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه قرارداد با تولید کنندگان بر اساس توان تولید آن ها در نظر گرفته می‌شود تصریح کرد: تولیدکنندگان بزرگ و کارگاه‌های کوچک باید در کنار هم و با رعایت مفاد قرارداد فی مابین با سازمان دانش آموزی در تولید لباس فرم مدارس سهیم باشند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان مشارکت تولید کنندگان داخل استان متقاضی در این طرح را منوط به داشتن مجوزهای رسمی از مراجع ذی صلاح مندرج در قراردادهای فی مابین عنوان کرد.

صیاد با اشاره به اینکه با نظارت مستمر در قبل ، حین تولید و در زمان فروش لباس فرم دانش آموزی از آسیب های احتمالی جلوگیری می شود گفت: در سال جاری طرح ساماندهی لباس فرم دانش آموزی با کمک اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، نهاد های نظارتی و همچنین واحد های نظارتی اداره کل آموزش و پرورش استان با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی در ارتباط با کیفیت لباس فرم دانش آموزان خاطرنشان کرد: در سال جاری و برای نخستین بار ، جنس و نوع پارچه ی استفاده شده در این طرح پس از انجام آزمایشات متعدد همچون ماندگاری، آبروی، اتو خوری و ... مشخص شده است و با تعیین نوع و جنس پارچه به عنوان مهم ترین فاکتور در قیمت نهایی لباس دیگر شاهد تفاوت قیمت لباس های فرم در مراکز فروش مجاز نخواهیم بود و امیدواریم خانواده‌ها با آسودگی خیال و رضایتمندی کامل، لباس فرم فرزندان خود را تهیه کنند.

رضایی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک نیز اظهار کرد: اقدام ارزشمند سازمان دانش آموزی در ساماندهی این طرح ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه نظارت جدی بر روند تولید و قیمت های عرضه شده در سال گذشته وجود داشته است گفت: با واحد های تولیدی متخلف نیز برخورد جدی صورت گرفته و جریمه های نقدی سنگینی برای آنان در نظر گرفته شده است.

رضایی هزینه های جانبی تولیدکنندگان استان را بیشتر از تولید کنندگان خارج استان دانست و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی منسجمی که از سوی سازمان دانش آموزی استان ارایه شده کمترین میزان شکایات را داشته باشیم.

گفتنی است تولید کنندگان نیز در این جلسه بر مواردی همچون کیفیت، رنگ، وزن و جنس پارچه و در نهایت قیمت نهایی تولید و چگونگی فروش آن در زمان مقرر به بحث و گفتگو پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار