برگزاری جلسه «حلقه صالحین» شهید حسن زاده در اداره کل آموزش و پرورش قم

قم (پانا)- جلسه حلقه صالحین معلم شهید حسن زاده به همت کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی(ره) اداره کل آموزش و پرورش استان قم، صبح چهارشنبه با حضور مسئول سازمان بسیج فرهتگیان استان در محل نمازخانه این اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۲۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه «حلقه صالحین» شهید حسن زاده در اداره کل آموزش و پرورش قم

«محمدرضا شکوریان» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم طی سخنانی در جمع فرهنگیان بسیجی عضو حلقه صالحین معلم شهید حسن زاده با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و شهادت شهید مدافع حرم «مهدی لطفی نیاسر» بدست رژیم صهیونیستی اظهار داشت: توجه به رهنمودهای نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بخصوص در مورد ترویج حمایت همه جانبه از کالای ایرانی، از اولویت های برنامه ریزی بسیج فرهنگیان در سال جدید است و فرهنگیان بسیجی نقش موثر و بسزایی در این زمینه دارند.
«ابراهیم دیال آبادی» مدیر کانون بسیج امام خمینی(ره) نیز در این جلسه به طرح مطالبی پیرامون ارزش و جایگاه نویسنده و هنرمند متعهد، شهید آوینی «سید شهیدان اهل قلم » پرداخت.
وی همچنین با اشاره به ویژگی های یک معلم بسیجی اظهار داشت: منظور همان توجه به خدمت بیشتر در لباس معلمی است برای اینکه فرهنگ جامعه سالم باشد و لذا باید با همه وجود در خدمت مردم باشد و هیچ‌وقت عامل بیرونی نتواند وی را از این مسیر باز دارد.
دیال آبادی با اشاره به حکایتی اخلاقی از مرحوم نخودکی اصفهانی گفت: ایشان فرمودند: «من یک سال در شیراز خدمت میرزا جعفر حکیم(پزشک) بودم، شب طب بوعلی را پیش ایشان درس می‌خواندم و روز در مطب به کسب تجربه می‌پرداختم. ایشان ظرف یک سال 3000 نفر مراجعه‌کننده داشت که غیر از سه نفر همه را معالجه کرد و آن‌ها هم کسانی بودند که دیگر علاج نمی‌شدند. این مرد بزرگ از هیچ‌کس، چیزی درخواست نمی‌کرد؛ قلمدانی در جلوی طاق ورودی داشت. افرادی که می‌آمدند پول کمی در آن می‌انداختند، به طوری که از صبح تا شب، هشت یا نه قِران در آن می‌ریختند، او از هیچ‌کس چیزی نمی‌گرفت و با همان مبلغ زندگی می‌کرد؛ پزشک مستجاب‌الدعوه‌ای بود که فقط از خدا درخواست می‌کرد.»
در این جلسه، تفسیر آیاتی از قرآن کریم توسط «عظیمی» سرگروه حلقه صالحین قرائت شد، همچنین ایام سالروز ملی فناوری هسته ای و یاد و خاطره شهدای هسته ای، شهید صیاد شیرازی، معلم شهید مدافع حرم شهید مجید عسکری جمکرانی و معلم شهید حسن زاده گرامی داشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار