اجرای طرح تکثیر گیاهان به روش کشت بافت در شهرقدس

شهر قدس (پانا) - طرح تکثیر گیاهان به روش کشت بافت در دیدار فرماندار شهرقدس با بانوی نخبه منطقه به عنوان مصداق شعار محوری سال در نظر گرفته شد.

کد مطلب: ۸۱۲۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح تکثیر گیاهان به روش کشت بافت در شهرقدس

در این دیدار طرح تکثیر گیاهان به روش کشت بافت با تاکید بر گل و گیاه تزئینی با محوریت حمایت از کارآفرینان، دانشگاهیان ، نخبگان و بانوان شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جلسه که با حضور مسئول امور بانوان فرمانداری برگزار گردید،علی‌اصغر ناصربخت، فرماندار شهرقدس اظهار کرد: تمام توان شخص فرماندار و مجموعه فرمانداری در اختیار محققان بومی به ویژه بانوان و جوانان فعال در عرصه‌های مختلف قرار خواهد گرفت و با عنایت به گزارش مبسوط خانم مریم جریته و ارائه مولفه‌های کارشناسی‌شده در توجیه طرح تکثیر بنفشه آفریقایی این طرح به عنوان مصداق شعار محوری سال در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین امور بانوان و روابط عمومی فرمانداری را مامور به حمایت و معرفی این طرح کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به کار آفرینان فعال شهرستان، شاهد پیشرفت روز افزون اشتغال‌زایی در این شهرستان باشیم.

در این نشست صمیمی ، مریم جریته ضمن تشریح چگونگی امکان تکثیر عمده این گیاهان اظهار کرد یک سوم تجارت گل و گیاه جهان مطابق با روش کشت‌بافت است و در صورت حمایت مسئولان و ایجاد تعاونی این گیاهان در اختیار کارآفرینان قرار خواهد گرفت و با عرضه در نمایشگاه های سراسر کشور قابلیت ایجاد بنگاه اقتصادی بی نظیری برای کارآفرینان شهرستان خصوصا بانوان و افراد فاقد شغل ایجاد خواهد شد.

/خبرنگار معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار