اعضای مجلس و شورای دانش آموزی استان مشخص شدند:

نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نهمین دوره از انتخابات مجلس دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد جهت انتخاب دو نماینده استان برای حضور در مجلس دانش آموزی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۲۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا از یاسوج، نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیر کل آموزش و پرورش،مدیر کل سیاسی استانداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر سازمان دانش آموزی استان و ناظرمجلس دانش آموزی در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن خوش آمد گویی به مهمانان جلسه اظهار کرد: انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم به ترتیب در مرحله آموزشگاه، شهرستان و منطقه برگزار می شود.
سید نظام مرادی ادامه داد: سپس نفرات منتخب به مرحله استانی راه پیدا می کنند، دانش آموزان راه یافته به این مرحله در یک رقابت سالم نسبت به معرفی خود و بیان اهداف و دیدگاهایشان در خصوص پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی می پردازند.
وی گفت: در پایان مرحله استانی رای گیری انجام می شود و بعد از شمارش آرا دو نفر دانش آموز دختر و پسر به عنوان نمایندگان استان به مجلس دانش آموزی کشور راه پیدا می کنند.

مرادی خطاب به دانش آموزان گفت: دانش آموزانی که به عنوان منتخبین استانی به مجلس دانش آموزی راه می یابند هیچ برتری بر سایر دانش آموزان ندارند.

وی افزود: شما دانش آموزان در مرحله اول باید دانش آموز باشید و دانش آموز بمانید و به نمایندگی از دانش آموزان استان جایگاه دانش آموزی خود را فراموش نکنید.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تمامی کشورهای دنیا الگوهایی برای کشور داری وجود دارد، یک الگو استبدادی و دیکتاتوری است که هنوز در بعضی از کشورها رواج دارد، در این الگو یک فرد در راس امور است و آن طور که بخواهد حکومت می کند، الگوی دیگری که در اکثر کشورهای دنیا پیروی می شود الگوی دموکراسی غربی است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدل سومی در کشورهای دنیا به نام مردم سالاری دینی مطرح شد.

هادی زارع پور افزود: قطعا باید نسل جوان را با این مدل سیاسی که منبعث از دین مبین اسلام است آشنا کنیم که در آینده کشور را با آن اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی و مشورتی است گفت: مجلس دانش آموزی مهم ترین رکن برای ساماندهی اجتماعی دانش آموزان است.

زارع پور نمایندگان مجلس دانش آموزی را مشاور مدیر کل خواند و گفت: مجلس دانش آموزی در واقع پل ارتباطی میان دانش آموزان و مسؤلین است.

ابراهیمی ناظر مجلس دانش آموزی نیز در ادامه افزود: اکنون شما نمایندگان دانش آموزی شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد میباشید و میبایست به انتخاب اصلح خودتان به عنوان حق الناس نگاه نمایید و حال که در میدان عمل وارد شدید،در راه رفع دغدغه های جامعه دانش آموزشی تلاش کنید.

در بخش دیگری از جلسه ،پس از اعلام برنامه های کاندیداهای مجلس دانش آموزی ، هیئت رئیسه برگزار کننده انتخابات در جایگاه خود مستقر و 31 دانش آموز دختر و 40دانش آموز پسر شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد ، با انداختن رای خود در صندوق، نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی را برگزار کردند.

در پایان پس از رای گیری و شمارش آرا اعضای مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی استان انتخاب شدند .

اعضای شورای دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد پسران : سید علی خواهش نیک ،پیمان اوخ ، علی رضا زادمهر ، رضا دانش آموز ، کامران عبادی فر ، حسین رحمت داوری و نیما داشاب

دختران: شمیم صادقیان، مرضیه هوشیاری پی، الهه صابری، فاطمه کرمی عابدی، مریم شاکری،ام البنین افرا، فاطمه غلامی

بدین ترتیب سید علی خواهش نیک و شمیم صادقیان به عنوان دو نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد از بین شرکت کنندگان مرحله استانی برای حضور در مجلس دانش آموزی انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار