مسابقات پل مقوایی در دانشگاه سمنان برگزار می شود

سمنان (پانا) - دبیر انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان از برگزاری دومین مسابقات کشوری پل مقوایی در این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات پل مقوایی در دانشگاه سمنان برگزار می شود

علی محمدی دبیر انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان با بیان اینکه دومین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقاتی نظیر مقاومت سازه‌هایی با جنس مقوا به پرورش خلاقیت و ایده پردازی دانشجویان کمک می‌کند.

وی بابیان اینکه برگزاری کارگاه ساخت پل مقوایی ۲۳ و ۲۶ فرودین ماه در پردیس فنی و هنر این دانشگاه خواهد بود، افزود: برگزاری این کارگاه‌ها کمک می‌کند تا دانشجویان قبل از شروع مسابقه اصلی مهارت لازم را کسب و فرصت ایده پردازی را داشته باشند.

دبیر انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان بابیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۲فروردین برای حضور در مسابقات کشوری پل مقوایی ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان باید با استفاده از ابزار چسب و مقوا سازه‌هایی بسازند که بتواند چند برابر وزن خود را تحمل کند که این اقدام می‌تواند علاوه بر نشاط اجتماعی فضای جدیدی را برای کسب تجربه به همراه داشته باشد.

محمدی اظهارداشت: بهره‌گیری از دروس رشته عمران و استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و ایجاد حس رقابت و همکاری از جمله اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود که این امر می‌تواند به دانشجویان در تلفیق خلاقیت و علم در ساخت انواع سازه‌ها کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار