رئیس اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی قاین خبرداد:

اعلام برنامه های هفته کار و کارگر در قاین/ حمایت از کالای ایرانی حمایت از کارگر و جامعه کارگری است

قاین (پانا) ـ رئیس اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی قاین با اعلام برنامه های هفته کار وکارگر گفت:همه ما باید در تحقق شعار سال و در جهت حمایت از کارگران و تولید کنندگان داخلی گام برداریم .

کد مطلب: ۸۱۲۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های هفته کار و کارگر در قاین/ حمایت از کالای ایرانی حمایت از کارگر و جامعه کارگری است

مجتبی براتی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان قاینات در جلسه شورای فرهنگی واحد های کارگری و برنامه ریزی بزرگداشت هفته کار و کارگر که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: کارگران و کشاورزان دو قشر اصلی در جامعه هستند؛ که اگر تلاش ها و زحمات آنها نباشد،قطعا استقلال اقتصادی کشور ایجاد نخواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت کارگران در کلیه امور گفت:اگر مدیران و برنامه ریزان، برنامه های مدونی تدوین کنند؛اما کارگران کارشان را درست انجام ندهند، برنامه های اجرایی کشور عملیاتی نمی شود.

براتی با اشاره به اینکه در احادیث و روایات ائمه تأکید زیادی در خصوص اهمیت کار و کارگری شده است گفت: مقام معظم رهبری هم بار ها تأکید داشتند که کار عبادت است.

وی با بیان این که :هدف ما در کمیسیون کارگری شهرستان رفع مشکلاتی است که گریبانگیر واحد های تولیدی و جامعه کارگری است گفت: ما در این کمیسیون به دنبال مچ گیری واحد های تولیدی نیستیم. بلکه هدف بهبود وضعیت کارگران، واحد های اقتصادی و تولیدی و همچنین کمک به بهبود معیشت و اقتصاد خانواده های جامعه کارگری است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در پایان در رابطه با تحقق شعار سال، تصریح کرد: در بحث حمایت از کالای داخلی اولین جلسه شورای اداری استان امروز در محل شرکت کویرتایر به همین منظور برگزار شده و در شهرستان هم ما بار ها به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه و تأکید کردیم که کلیه مایحتاج خودشان در وهله اول حتما بایستی از تولیدات داخل شهرستان تهیه نمایند.و در این جریان تعاملات واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی نقش بسزایی در بحث خرید از تولیدات داخل شهرستان خواهد داشت.

عرب نژاد رئیس اداره کارتعاون و رفاه اجتماعی قاین نیز دراین جلسه اظهارکرد: 5تا 11 اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگری نامگذاری شده است و اهمیت و جایگاه کارگر برهیچ کس پوشیده نیست .

وی افزود: پیامبر(ص) بر دست پینه بسته کارگر بوسه زدند و این نشان از جایگاه و اهمیت والای کارگری در دین مبین اسلام است.

رئیس اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی قاین با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سال جدید شعار حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و قطعا حمایت از کالای ایرانی حمایت از کارگر و جامعه کارگری است .

وی گفت: همه ما باید در تحقق شعار سال ودر جهت حمایت از کارگران و تولید کنندگان داخلی گام برداریم .

عرب نژاد درادامه با اشاره به برنامه های هفته کار وکارگری درشهرستان قاینات گفت: هریک از واحد های تولیدی شهرستان دراین هفته به جهت گرامیداشت مقام کارگری برنامه هایی را تدارک دیده اند که در مجموع برنامه هایی همچون دیدار با خانواده شهدای کارگری،یادواره شهدای کارگر ،برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در بین واحد های تولیدی ،دیدار نمایندگان جامعه کارگری ومدیران حوزه تولید با مسئولین ارشد شهرستان ،شرکت منسجم جامعه کارگری در نمازجمعه ،معرفی کارگران نمونه و همایش محوری تجلیل از کارگران نمونه شهرستان،برگزاری همایش پیاده روی،راه اندازی صندوق قرض الحسنه کارگران ساختمانی و... از اهم برنامه های هفته کار و کارگری خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار