افتتاح نمایشگاه جشنواره ملی جابر بن حیان در محلات

اراک(پانا)-نمایشگاه جشنواره ملی جابر بن حیان مرحله شهرستانی با شرکت طرح هایی از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی در سالن دبستان شاهد فاطمیه افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۱۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نمایشگاه جشنواره ملی جابر بن حیان در محلات

معاون آموزشی آموزش و پرورش محلات گفت: پروژه های علمی دانش‌آموزان در قالب جشنواره ملی جابربن حیان در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری با یکدیگر به رقابت می پردازند.

جوادی افزود: پروژه های دانش‌آموزی در موضوعات جمع آوری همراه با طبقه بندی، نمایش علمی، مدل یا ساخت نمونه، آزمایش و طراحی و ساخت دسته بندی می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه ها در مدرسه داوری می‌شود و پروژه های آزمایش، طراحی و ساخت به مرحله منطقه ای و سپس استانی راه می یابند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش محلات اظهار داشت: هر مدرسه دو پروژه آزمایشی و دو پروژه طراحی و ساخت به مرحله منطقه ای معرفی می کند، که در نمایشگاه منطقه ای در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته و پس از داوری دو پروژه آزمایشی و دو پروژه طراحی و ساخت به مرحله استانی راه خواهند یافت.

جوادی با اشاره به اینکه پروژه ها نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار هستند بیان کرد: جشنواره جابر بن حیان فرصتی برای پژوهش و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی است.

کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش محلات نیز گفت: جشنواره جابر بن حیان از آبان ماه سال گذشته در مدارس ابتدایی شهرستان کلید خورد.

اسدا... بهرامی افزود: پژوهش های علمی فرصت و بستری است که دانش‌آموزان از طریق روش پروژه با کوشش فردی یا گروهی در خصوص یک موضوع خاص به کسب مهارت و نگرش خاص می رسند و با یک رقابت سالم و هیجان انگیز در قالب نمایشگاه مدرسه ای و منطقه‌ای داوری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار