در طول سال ۹۶؛ البرزی‌ها ۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

کرج (پانا) - نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه های فقرزدایی کمیته امداد مشارکت کردند.

کد مطلب: ۸۱۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
در طول سال ۹۶؛ البرزی‌ها ۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه یکی از منابع رفع فقر و محرومیّت در فقه اسلامی زکات است گفت: نود درصد زکات پرداختی نیکوکاران، کشاورزان و دامداران برای رفع مشکلات معیشتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان و ده درصد نیز برای انجام خدمات عمرانی و عام المنفعه در روستاها هزینه می شود.
وی میزان رشد زکات پرداختی مردم البرز در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ را حدود 267 درصد اعلام کرد و افزود: نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه های فقرزدایی کمیته امداد مشارکت کردند.
محمدی فرد بابیان اینکه البرزی ها زکات مال خود را در دو نوع واجب و مستحب به این نهاد پرداخت کردند یادآور شد: امسال نیکوکاران، کشاورزان و دامداران شهرهای طالقان، ساوجبلاغ و فردیس بیشترین میزان پرداخت زکات را در بین شهرهای استان البرز به خود اختصاص دادند.
مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به لزوم مشارکت بیشتر خیّران، کشاورزان و دامداران البرزی در پرداخت زکات واجب و مستحب برای خدمت رسانی بهتر به نیازمندان گفت: در سال جدید بنا داریم با کمک روحانیون مبلّغ زکات استان البرز و دستگاه‌های عضو ستاد زکات، شرایطی را فراهم کنیم که با گسترش فرهنگ زکات در بین مردم البرز و دستیابی به منابع مالی مناسب، تعداد قابل توجهی از مددجویان فاقد مسکن را خانه دار کنیم.
وی گفت: پخش برنامه های مرتبط با ترویج فرهنگ زکات از صداوسیما، جمع‌آوری میوه از خیران حجره دار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان جزو برنامه‌های مهم ستاد زکات استان البرز در سال 97 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار