معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام خبر داد :

برگزاری دومین جشنواره کتابخوانی « دانایی و توانایی»

ایلام ( پانا ) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام گفت: دومین جشنواره کتابخوانی « دانایی و توانایی» با هدف بهبود فرهنگ مطالعه و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سال تحصیلی96/97 برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۲۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین جشنواره کتابخوانی « دانایی و توانایی»

یداله جایدری معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: دومین جشنواره کتابخوانی « دانایی و توانایی» با هدف بهبود فرهنگ مطالعه و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سال تحصیلی 96/97 برگزار شد.

وی اظهار نمود: این جشنواره در چهار مرحله مدرسه ، منطقه ، استان و کشوری برگزار می شود. که در مرحله آموزشگاه استان ایلام در دوره تحصیلی ابتدایی دوره اول تعداد 1670 نفر ،در دوره دوم ابتدایی تعداد 1479 نفر ، متوسطه اول 625 نفر و متوسطه دوم 356 نفر شرکت نمودند.

جایدری تصریح نمود : در این جشنواره دانش آموزان پس از مطالعه کتاب های منتخب که توسط اداره فرهنگی و هنری و با تخفیف 40 درصد در اختیار آنان قرار گرفته و شرکت در آزمون به مراحل بالاتر راه می بابند. ایشان افزودند: دانش آموزان استان های مختلف کشور نیز توسط وزارت آموزش و پرورش به چند قطب تقسیم شده اند و برای هر قطب، عناوین کتاب های یکسانی معرفی شده است .

لازم به ذکر است که استان های ایلام ، خوزستان ، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در یک قطب قرار گرفته اند . در روز یکشنبه مورخه 97/1/19 در کل مدارس شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی برگزار گردید.

گفتنی است تعداد شرکت کنندگان برای مرحله شهرستان به ترتیب در مقاطع ابتدایی دوره دوم 450 نفر، متوسطه اول 225 نفر و متوسطه دوم تعداد 187 نفر شرکت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار