معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد؛

همایش هفته سلامت و تجلیل از سفیران سلامت دانش آموزی برگزار می شود

بوشهر ( پانا ) معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همایش تجلیل از فعالان حوزه سلامت در مدارس و سفیران سلامت دانش آموزی در دهه ی اول اردیبهشت در بوشهر برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش هفته سلامت و تجلیل از سفیران سلامت دانش آموزی برگزار می شود

حسن قلندری گفت : نقش آموزش و پرورش در حوزه سلامت دانش آموزی بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است و حوزه سلامت در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه فعال است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ١٦٠٠ اثر دانش آموزی در رشته های نقاشی ،عکاسی،انشاء و داستان نویسی با موضوع سلامت و تندرستی از شهرستان ها و مناطق ١٨ گانه استان به اداره کل ارسال شد که هیات داوران پس از بررسی آنها، آثار برگزیده را برای ارسال به وزارتخانه مشخص کرد.

قلندری بیان داشت : ١٥ درصد از دانش آموزان سه دوره تحصیلی به عنوان سفیر سلامت دانش آموزی در مدارس استان فعال هستند و وظیفه اصلی آنها ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی در بین دانش آموزان و همچنین بین خانه و مدرسه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح نمود :حوزه سلامت آموزش و پرورش در زمینه های آهن یاری، ویتامین D، طرح وارنیش فلوراید، پدیکلوز، مبارزه با اچ آی وی، طرح پیشگیری از بیماریهای ژنتیکی، مبارزه با بیماریهای واگیر و غیر واگیر و ... در مدارس در دوره های مختلف تحصیلی فعالیت دارد.

قلندری خاطر نشان کرد : در این همایش از معاونان پرورشی و تربیت بدنی ،کارشناسان و مربیان برتر بهداشت و همچنین یکصد نفر از دانش آموزان سفیر سلامت و نیز تعدادی از همکارانی که در حوزه سلامت و تندرستی فعال بوده اند قدردانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار