استاندار فارس: مشکلات و مسائل حوزه تعلیم و تربیت باید ریشه یابی و حل شود

شیراز (پانا) - استاندار فارس، شورای آموزش و پرورش را جایگاهی برای ریشه یابی مشکلات در ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت  دانست و افزود: شورای آموزش و پرورش باید ضمن شناسایی مسائل و مشکلات با برنامه ریزی صحیح و اولویت بندی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

کد مطلب: ۸۱۲۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: مشکلات و مسائل حوزه تعلیم و تربیت باید ریشه یابی و حل شود

اسماعیل تبادار در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، ضمن تجلیل از خدمات مدیر کل سابق این سازمان اظهار داشت: جایگاه و ارزش معلم باید در حد شایسته و والای خود در جامعه و بویژه در خانواده ها نهادینه شود و روابط بین دانش آموزان و معلمان باید رابطه ای تنگاتنگ و مبتنی بر ادراک و فهم باشد .

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: اولیاء دانش آموزان نیز می توانند در کنار مربیان در راستای رفع مشکلات و ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت کمک یار شورای آموزش و پرورش باشند .

وی با تاکید براینکه اعتبارات باید به صورت متمرکز و بر اساس اولویت بندی به مهم ترین و موثرترین موضوعات و یا مشکلات اختصاص یابند افزود: اگر مسائل و مشکلات به دقت رصد و واکاوی شده و براساس ضروریات جامعه اولویت بندی شوند و اعتبارات به صورت متمرکز به این اولویت ها تخصیص یابند اثربخشی بیشتری داشته و مشوقی برای برنامه ریزی های آتی شورای آموزش و پرورش خواهد بود .

استاندار فارس گفت: اثر بخشی تحقیقاتی که در زمینه های مختلف در سطح جامعه صورت می پذیرد باید ملموس باشد و نتایج آن ها نیز دائماً مورد بررسی قرار گیرد و زمینه برای عملیاتی شدن آنها باید فراهم گردد .

مهندس تبادار از مقام شامخ معلم نیز تجلیل کرد و ابراز داشت: تأثیر معلم و شخصیت او بر دانش آموزان و جامعه قابل انکار نیست. به بیان دیگر، سعادت هر جامعه بستگی به وجود معلمان موفق، مقبول و با صلاحیت دارد .

وی با توجه به در پیش بودن هفته معلم از شورای آموزش و پرورش و همه دستگاههای اجرایی استان خواست تا نسبت به برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم بزرگداشت مقام معلم در سطح استان اهتمام بیشتری داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار