ساکنان واحدهای تعمیر شده در مناطق زلزله زده در حال بازگشت به خانه های خود هستند

معاون عمرانی استانداری در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده اظهار داشت:باید تلاش کنیم هر چه سریعتر شور و نشاط و رونق به شهرها و روستاهای زلزله زده برگردد.

کد مطلب: ۸۱۲۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ساکنان واحدهای تعمیر شده در مناطق زلزله زده در حال بازگشت به خانه های خود هستند

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، سالاری عنوان کرد: مناطق زلزله زده پس از عبور از آن بحران اولیه و اسکان موقت، اکنون در مرحله اسکان دایم و ساماندهی قرار دارند.

وی افزود: بنیاد مسکن قم به عنوان معین به منظور ساماندهی وارد سرپل ذهاب شده است و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در این زلزله خیرین بسیاری به یاری زلزله زدگان آمدند و در مراحل مختلف و از جمله در مرحله اسکان موقت و دایم کمک های خوبی را انجام داده اند که جای قدردانی بسیار دارد.

سالاری گفت: ساختمان هایی که توسط خیرین ساخته می شوند باید کاملا تحت نظارت و با هماهنگی دستگاه های اجرایی صورت گیرند.

وی بیان کرد: باید کمک های خیرین به گونه ای ساماندهی شود که تعداد بیشتری از مردم زلزله‌ زده از آن کمک ها بهره مند شوند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: قرار است در مرحله ساماندهی کمک کنیم مردم به تدریج به خانه هایشان برگردند. افرادی که واحدهای آن ها تعمیر شده اند، با کمک فرمانداری ها و ستاد معین به منازل خود برمی گردند و چادرها و کانکس های آن ها جمع آوری می شوند تا چهره شهر حالت عادی به خود بگیرد. تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: هزینه اسکان موقت توسط دولت تأمین شده و ساخت کانکس ها به پیمانکاران سپرده شده است. پیمانکاران نباید با حک آرم خود این ذهنیت را به وجود آورند که کانکس ها با هزینه آن ها ساخته شده است. متأسفانه مواردی در این زمینه صورت گرفته که محل ایراد است.

این مدیر ارشد استان بیان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه قطار، در شرایط سخت مالی، توسط دولت تأمین شده است. پیمانکاران این پروژه هم زحمات بسیاری را متحمل شده اند که جای قدردانی بسیار دارد. در این زمینه برخی پلاکاردها و بنرها نصب شده که انگار قطار را فلان پیمانکار ساخته است و دولت نقش کمرنگی داشته است. این رویه اشتباه است و باید با نصب تابلو جایگاه مجری طرح و پیمانکار در جای خود مشخص باشد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اگر توسط ناظرین تشخیص داده شود بنایی در مناطق زلزله زده غیر اصولی ساخته شده باید بی هیچ تردیدی تخریب و یا اصلاح شود.

سالاری گفت: مصالح مورد نیاز روند بازسازی مناطق زلزله زده از داخل استان تامین می شود ولی این نباید بهانه ای برای افزایش قیمت ها در روند تامین مصالح برای خانه های زلزله زدگان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار