تسهیلات ۴ درصدی به عشایر آذربایجان غربی پرداخت می‌شود

ارومیه (پانا) مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان غربی از پرداخت تسهیلات ۴درصدی با ضمانت زنجیره ای برای تولید گوشت قرمز به عشایر این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۲۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
 تسهیلات ۴ درصدی به عشایر آذربایجان غربی پرداخت می‌شود

بهرام زینال زاده مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های حمایتی اداره امور عشایر استان آذربایجان غربی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مناطق عشایری و حل مشکلات عشایر استان در سال 97 بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده امسال حمایت حداکثری از این قشر به عمل آید.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال عشایر مستعد استان با برپایی سیاه چادرها توانستند فرهنگ، آداب و رسوم عشایر استان را برای مسافرین و گردشگران به نمایش بگذارند بنابراین تلاش می‌شود این سیاه چادرها را به‌صورت مستمر برای توسعه گردشگری و بهبود معیشت عشایر داوطلب برپا شود.

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت سامان دهی ایل راه‌های استان گفت: امسال با هماهنگی لازم ایل راه‌های جنوب استان بخصوص باداملو و سلیم خان قبل از کوچ عشایر آن منطقه مرمت و باز سازی می‌شود و هم زمان موضوع ترویج و گسترش استفاده از انرژی‌های نو در بین عشایر آذربایجان غربی نیز مورد توجه قرار گرفته و امسال با خرید و توزیع 1200 عدد فانوس خورشیدی و نصب تعدادی حمام خورشیدی در مناطق عشایری مشکلات سوخت و انرژی عشایر عزیز حل می‌شود.

زینال زاده گفت: متعاقب تعاملات و رأی زنی‌های لازم با بانک کشاورزی آذربایجان غربی مشکلات اخذ تسهیلات عشایر استان که عمدتاً بحث ضمانت و ارائه وثیقه بود حل شده و زمینه اخذ تسهیلات 4 درصدی با ضمانت زنجیره‌ای برای عشایر برای تولید گوشت قرمز فراهم شده است.

به گفته وی تسهیلاتی در قالب وام سرمایه در گردش با بهره 10 درصد و باز پرداخت یکساله نیز به عشایر عرضه می‌شود که می‌تواند برای کارآفرینان فعال در عرصه دامداری و دام‌پروری مفید و اثربخش باشد و مازاد بر آن در بحث گیاهان دارویی نیز عشایر مستعد و فعال در حوزه کاشت و برداشت گیاهان دارویی می‌توانند از تسهیلات کم بهره به میزان 250 میلیون ریال استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار