به‌کارگیری نیروهای بومی در پروژهای عمرانی ضرورت امروز استان ایلام است

ایلام ( پانا ) - نماینده مردم ایلام، دره‌شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌کارگیری نیروهای بومی در پروژهای عمرانی ضرورت امروز استان ایلام است.

کد مطلب: ۸۱۲۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
به‌کارگیری نیروهای بومی در پروژهای عمرانی ضرورت امروز استان ایلام است

شادمهر کاظم‌زاده در ایلام اظهار داشت: عدم به‌کارگیری نیروهای بومی در شرایط برابر توسط شرکت‌های فعال در استان معضل و عمل بیکاری نیروهای بومی استان ایلام است که در این راستا پیشنهاد داده‌ام کارگروهی برای بررسی وضعیت استفاده شرکت‌های فعال در شهرستان در رابطه با چگونگی به‌کارگیری نیرو تشکیل شود تا مشخص شود چه تعداد از آن‌ها نیروی بومی است.

نماینده مردم ایلام، دره‌شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفاد قانون تأکید کرد: قانون می‌گوید در به‌کارگیری نیرو در شرایط برابر باید اولویت با نیروی بومی باشد اما این مفاد قانون در استان ایلام اجرایی نمی‌شود در حالی که به‌کارگیری نیروهای بومی در پروژهای عمرانی ضرورت امروز استان ایلام است.

وی به جلساتی که با وزیر راه داشته گریزی زد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای اتصال استان به خط ریلی کشور انجام‌ شده است تا وصل شدن استان به خطوط ریلی در آینده امکان‌پذیر شود.

کاظم‌زاده عنوان کرد: اتصال استان به خطوط ریلی از طریق راه‌آهن جنوب بهترین گزینه برای اتصال است که باید تلاش شود سریع‌تر طرح توجیهی فنی آن آماده شود تا مجوز آن اخذ شود.

نماینده مردم ایلام، دره‌شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آب‌رسانی به برخی روستاهای شهرستان دهلران که دارای مشکلاتی بودند انجام‌ شده است اما هنوز هم روستاهایی در بخش مرکزی و دشت عباس با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند که در این رابطه خصوص در سال 97 اقداماتی توسط آبفا روستایی در دستور کار است.

وی سامانه گرمسیری را ازجمله موضوعاتی دانست که می‌تواند تحول بسیار زیادی در کشاورزی ایجاد کند در این خصوص گفت: در این زمینه اقدامات در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک چندین هزار هکتار از اراضی که تخصیص آب نگرفته‌اند از این سامانه تخصیص آب بگیرند.

وی محورهای مواصلاتی شهرستان به اندیمشک و مهران دارای وضعیت نامناسبی دانست و تأکید داشت: درزمینهٔ نیز اقداماتی ازجمله رفع نقاط حادثه‌خیز و به پیمان رفتن چندین کیلومتر از این مسیرها برای چهاربانده کردن صورت گرفته است اما پیگیری و اقدام و اجرای کامل نیازمند اعتبارات بیشتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار