لاوروف: اتهام علیه روسیه، ایران و سوریه با هدف تخریب وجهه این کشورهاست

تهران (پانا) - وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به ادعاها درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه تاکید کرد که حملات و اتهامات نظام‌مند علیه سوریه، ایران و روسیه با هدف تخریب وجهه آن‌ها در حال انجام است.

کد مطلب: ۸۱۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
لاوروف: اتهام علیه روسیه، ایران و سوریه با هدف تخریب وجهه این کشورهاست

به گزارش ایسنا از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای تاجیکستانی خود درباره حمله شیمیایی اخیر در شهر دوما در سوریه گفت: «ما پیش از این درباره سناریوی استفاده از سلاح شیمیایی برای متهم کردن نظام سوریه هشدار داده بودیم. ما به‌طور قطع از انجام تحقیقات در این زمینه حمایت می‌کنیم اما وقتی این تحقیقات قرار است با یک نقطه نظر از پیش تعیین شده؛ اینکه حمله شیمیایی توسط اسد و با حمایت پوتین انجام شده است، دیگر دلیلی برای یک بحث جدی وجود ندارد.»

لاوروف افزود: «حملاتی نظام‌مند علیه نظام سوریه، ایران و روسیه با هدف تخریب وجهه آن‌ها در حال انجام است.»

وی در ادامه تاکید کرد که روسیه از انجام تحقیقات مستقل درباره استفاده از مواد سمی در غوطه شرقی حمایت می‌کند.

این مقام بلندپایه روس همچنین گفت: «ادعای حمله شیمیایی در سوریه چیزی جز یک اقدام تحریک‌آمیز نیست. واکنش همکاران خارجی ما در واشنگتن، پاریس، لندن و نقاط دیگر کاملا ساده است؛ این حمله توسط دولت سوریه انجام شد و اگر روسیه از این دولت حمایت می‌کند بنابراین روسیه و ایران مقصر هستند و لازم است که تحقیقات انجام شود.»

لاوروف با بیان اینکه متخصصان نظامی روس تاکنون به دوما رفته‌اند، تصریح کرد: «آن‌ها هیچ نشانه‌ای از گاز کلر یا هر نوع ماده شیمیایی که علیه غیر نظامیان استفاده شود، پیدا نکرده‌اند.»

در روزهای اخیر برخی رسانه‌های بین‌المللی و مقامات آمریکایی مدعی شدند که ارتش سوریه در شهر دوما از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می شود که تاکنون هیچ گاه ثابت نشده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی این کشور استفاده کرده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار