رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر: سخنان دادستان کل مصداق بارز عدول از قانون اساسی و دخالت در اختیارات شورای شهر تهران بود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره سخنان روز گذشته دادستان کل کشور گفت مصداق بارز عدول از قانون اساسی و دخالت در اختیارات شورای شهر پیرامون استعفای شهردار تهران  تهران بود .

کد مطلب: ۸۱۲۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر: سخنان دادستان کل مصداق بارز عدول از قانون اساسی و دخالت در اختیارات شورای شهر تهران بود

محمدجواد حق شناس در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور گفت: طبق اصل 57 قانون اساسی، قوای حاکم در جمهوری اسلامی، مقننه، مجریه و قضاییه هستند و در آنجا بر تفکیک قوا تاکید شده است، بیشتر کشور های دنیا هم به این نتیجه رسیده‌اند که تفکیک قوا اثر بخش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: این امر در قانون اساسی و مشروطه و نیز همچنین مورد تاکید امام راحل هم بوده است. روز گذشته سخنان دادستان کل کشور مصداق بارز عدول از قانون اساسی و دخالت در اختیارات شورای شهر تهران بود.

وی تصریح کرد: من از موافقین استعفا بودم و همچنان هم موافق هستم که به رأی ایشان احترام بگذاریم و تکلیف شهر را یک ساعت به تعویق نیاندازیم. از نمایندگان مردم تهران صادقی و رحیمی و نیز آقای حافظی تشکر می‌کنم که نسبت به این موضوع اظهار نظر کردند ولی انتظار می‌رود ریاست محترم شورا نیز در این زمینه اظهار نظر کنند و دادستان نیز امیداوریم تجدید نظر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار