در گفت‌وگو با پانا:

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: قیمت سکه تمام بهارآزادی 200 هزار تومان حباب دارد

تهران (پانا) – رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید براساس معاملات دیروز بازار، سکه تمام بهارآزادی 200 هزار تومان حباب و قیمت غیرواقعی دارد.

کد مطلب: ۸۱۲۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر: قیمت سکه تمام بهارآزادی 200 هزار تومان حباب دارد

محمد کشتی‌آرای درگفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به رکود موجود در فروش طلا وجواهر اظهار کرد:‌ افزایش قیمت و نوسانات قیمت ارز که یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت طلا و سکه است بر رکود فروش طلا و ابهام در بازار افزوده است.

وی ادامه داد:‌ بورس‌بازی و افزایش قیمت موجب رکود در بازارها می‌شود. با افزایش قیمت، قدرت خرید مردم در صنعت طلا و جواهر کاهش می‌یابد و طبیعی است که مردم با افزایش قیمت‌ها تمایل چندانی به خرید طلا نداشته باشند.

کشتی آرای عنوان کرد: افزایش قیمت ارز در دو روز گذشته موجب افزایش قیمت سکه تا 2 میلیون تومان شده است و قیمت هرگرم طلای 18 عیار هم تا 180 هزار تومان افزایش یافته است که نوعی تبدیل نقدینگی به سرمایه غیرآسیب‌پذیر است.

وی با بیان اینکه طلا و سکه از سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که ارزش ذاتی آنها حفظ می‌شود، اظهار کرد:‌ هجوم مردم به بازار سکه به خاطر حفظ ارزش پول است و به دلیل محدودیت‌هایی که در دسترسی به ارز وجود دارد مردم به سمت بازار سکه گرایش پیداکرده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد:‌ قیمت سکه به نسبت قیمت واقعی برای هرقطعه سکه 200 هزار تومان حباب دارد که ناشی از تقاضای غیرواقعی به وجودآمده است.

کشتی‌آرای درخصوص حراج بانک کارگشایی بیان کرد:‌ طبیعی است که حراج سکه بخشی از بار تقاضای این بخش را مدیریت کند اما به این معنا نیست که با حراج قیمت سکه کمتر از قیمت بازار و واقعی به فروش برسد بلکه حراج تابع قوانین کف بازار است و نقش مثبت آن در کاهش بار تقاضاست.

حراج بانک کارگشایی انجام نمی‌شد قیمت سکه افزایش بیشتری پیدا می‌کرد

وی عنوان کرد:‌ اگر حراج بانک کارگشایی برای فروش سکه انجام نمی‌شد به طور حتم شاهد حباب بیشتری در قیمت سکه بودیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد:‌ واگذاری سکه در بانک کارگشایی محدودیتی ندارد اما مشکل آن این است که تنها در شهر تهران انجام می شود و اهالی شهرستان‌ها برای خرید باید حتما به تهران مراجعه کنند.

وی افزود:‌ اگر حراج‌ها در کلانشهرهای دیگر نیز انجام می‌شد می‌توانست بخشی از باری را که به کارگشایی تهران وارد می‌شود، تعدیل کند.

کشتی آرای درخصوص پیش‌بینی خود از بازار طلا و سکه عنوان کرد:‌ وضعیت بازار طلا قابل پیش‌بینی نیست و وضعیت این بازار به التهابات بازار ارز وابسته است.

وی افزود: جو روانی به وجود آمده در بازار مهمترین دلیل نوسانات بازار ارز است و از آنجا که متولی سیاستگذاری در بازار طلا و ارز بانک مرکزی است باید از ابزارهای دراختیار برای کنترل بازار استفاده کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد:‌ قاچاق طلا در دو ماه گذشته به حداقل رسیده است و به اندازه کافی نیز طلا در کشور وجود دارد و مصرف طلا نیز افزایش نیافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار