با حضور معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور:

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد رسمآ منصوب شد

طی آیینی و با حضور معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور سید نظام مرادی رسما مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد شد.

کد مطلب: ۸۱۲۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد رسمآ منصوب شد

به گزارش خبرنگار پانا از یاسوج، آیین تکریم و معارفه مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور دهقانی معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور، یزدانپناه مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و آموزش در سازمان دانش آموزی، زارع پور مدیر کل آموزش و پروش استان، رضای نیک رییس آموزش و پرورش عشایر، معاونین آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در ابتدای این آیین سید بهاء الدین ملک حسینی معاون پرورشی و فرهنگی استان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان جلسه گفت: سازمان دانش آموزی بازوی آموزش و پرورش است برای اینکه دانش آموزانی تربیت کند که در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد و در همه ساحت های آموزش و پرورش فعالیت کنند.

در ادامه برنامه اردشیر دهقانی معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی اظهار کرد، امروز برای من یک روز به یاد ماندنی است زیرا در میان هم تباران و هم زبانان خودم حضور یافته ام و احساس خوشایندی به من دست می دهد.

دهقانی افزود: من معتقدم آموزش و پرورش بیش از نیم قرن است دچار یک انحراف در حوزه هدف شده است و این انحراف باعث شده خروجی آموزش و پرورش یک محصول کیفی نباشد.

وی با بیان اینکه تمرکز آموزش و پرورش بیش از 99 درصد روی یک اصل است و آن هم ساحت آموزش است اظهار کرد: به طور قطع آموزش و پرورش اگر بخواهد این راه را طی کند با این ساختار موفق نخواهد نشد.

دهقانی با اشاره به اهداف سازمان دانش آموزی گفت: 3 هدف اصلی که ما در سازمان دانش آموزی به دنبال آن هستیم تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان، آشنایی دانش آموزان با مهارت های اجتماعی و افزایش روحیه مشارکت جویی و مسؤلیت پذیری دانش آموزان است.

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور تربیت کردن دانش آموزان در همه ابعاد و ساحت های اموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: بسیاری از ناهنجاری های که در بزرگسالی گرفتارآن هستیم ریشه آنها در آموزش و پرورش است بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش به دنبال آن است از حجم کیفیت درسی کم کند و مسایل تربیتی را گسترش دهد.

وی افزود سازمان دانش آموزی ظرفیت ها و قابلیت های دارد که می تواند در آینده تمام اداره های کل آموزش و پرورش را پشتیبانی کند.

دهقانی دانش آموزان و مربیان را دو عنصر سازمان دانش آموزی دانست و گفت: دانش آموزان عنصر اصلی در سازمان دانش آموزی هستند و مربیان و مدرسین ستون فقرات سازمان دانش آموزی اند که اگر آنها نباشد بنیان سازمان از هم می پاشد.

نقش تربیتی معلم باید احیاء شود

در ادامه این آیین مشاور تشکیلاتی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نقش مدیر، معلم و مدرسه را در امر تربیت نقشی اساسی بیان کرد و افزود: امروزه نقش تربیتی معلم باید احیا شود، تأثیر معلمان بر دانش‌آموزان کرداری است نه گفتاری،حتی اگر مربی بهترین سخنور هم باشد هرگز سخن او در دل دانش آموز نفوذ نخواهند داشت مگر آنکه دانش‌آموز گفتار او را در کردارش نیز ببیند و باور کند.

علی‌نقی یزدان‌پناه با بیان اینکه دو واژه‌ی آموزش و پرورش باید در هم تنیده باشند گفت: آموزش فی نفسه فرایندی است که منتج به تربیت با شقوق مختلف تربیت دینی، تربیت اجتماعی، تربیت سیاسی و غیره می‌شود.

وی افزود: اگر دو واژه آموزش و پرورش را جدا از هم تلقی کنیم آنگاه آموزش مقوله ای خواهد بود مبتنی بر حافظه مداری که ذهن دانش‌آموز را به مثابه مخزنی تلقی می‌کند که مرکز انبار شدن انواع فرمول‌های پیچیده خواهد بود.

مشاور تشکیلاتی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: سازمان دانش آموزی سازمانی است که نه برای دانش‌آموزان بلکه با دانش آموزان برنامه‌ریزی می‌کند و برنامه‌ها را با دانش‌آموزان اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای زیادی دارد، تصریح کرد: در محروم ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد می شود با هوش ترین دانش آموزان را پیدا کرد، این بستر فراهم است باید تلاش کنیم از این فرصت خدادادی استفاده کنیم .

لازم به توضیح است در این مراسم از زحمات علی حسن زاده به عنوان مدیر سابق سازمان دانش آموزی استان تقدیر و سید نظام مرادی رسما به عنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار