رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خبرداد:

بیش از 16 هزار رأس دام از نهبندان به سایر استان‌ها صادر شد

نهبندان (پانا) ـ رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:بیش از 16 هزار رأس دام از نهبندان به سایر استان‌ها صادر شد.

کد مطلب: ۸۱۱۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 16 هزار رأس دام از نهبندان به سایر استان‌ها صادر شد

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر حمل و نقل و جابجایی محموله های دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی در سال گذشته 951 فقره مجوز حمل دام صادر شد.

وی افزود:با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی،بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

راه انجام گفت:در این راستا در سال گذشته 951 مجوز بهداشتی-قرنطینه‌ای دامپزشکی برای حمل 12 هزار و 210 رأس دام سبک، 3 هزار و 673 رأس دام سنگین،یک میلیون و 170 هزار و 717 قطعه طیور، 11 قطعه شترمرغ و 200 کیلوگرم گوشت قرمز تازه توسط واحد قرنطینه این شبکه صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود:صدور مجوز بهداشتی حمل برای دام‌های سبک و سنگین با أخذ تأییدیه بهداشتی شامل انجام واکسیناسیون،سم پاشی،پلاک کوبی،سلامت دام و داشتن موافقت نامه از استان‌های مقصد توسط واحد قرنطینه این شبکه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه با هرگونه حمل دام و فرآورده‌های خام دامی بدون گواهی بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی برخورد قانونی می‌شود،اظهار کرد:دامداران و واسطه‌ها در شهرستان باید قبل از بارگیری دام و طیور زنده یا فرآورده‌های خام دامی به استان‌های همجوار،با مراجعه به شبکه دامپزشکی نسبت به أخذ گواهی بهداشتی - قرنطینه‌ای اقدام کنند.

راه انجام گفت:با صدور و کنترل مجوزهای حمل که در سیستم قرنطینه دامپزشکی صادر می‌شود گام مؤثری در راستای سیاست‌های امنیت غذایی و بهبود کیفیت غذا برداشته می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود:هرگونه جابجایی و حمل و نقل دام و فرآورده‌های دامی با وسایل نقلیه عمومی و بدون مجوز حمل ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار