رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور: مدارس سبز با سبک معماری ایرانی- اسلامی احداث می‌شود

رخشانی‌مهر: مصرف انرژی به عنوان یک عامل مهم در ساخت مدارس سبز و جدید است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از ساخت و توسعه مدارس سبز با سبک معماری ایرانی- اسلامی در کشور خبر داد تا فرهنگ غنی ملت ایران در این بخش‌ها تقویت شود.

کد مطلب: ۸۱۱۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور: مدارس سبز با سبک معماری ایرانی- اسلامی احداث می‌شود

مهرالله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه یکی از رویکردهای این سازمان در ادامه ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران، توجه به احداث مدارس سبز است اظهار کرد: ظاهر فیزیکی و توجه به نقش مصرف انرژی از مقدمات ایجاد مدارس سبز در کشور است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی‌های زیست محیطی، توجه به نظافت مدرسه و دیگر موضوعات نیز از جمله موارد پس از ساخت مدارس سبز است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: تمام اصول اولیه برای طراحی یک مدرسه سبز که بتواند مدیریت سبز در آن شکل گیرد، توسط واحدهای فنی و مهندسی نوسازی مدارس کشور در حال پیگیری و انجام است تا فضاهای آموزشی که برای دانش‌آموزان احداث می‌شود با معیارهای مدارس سبز و سبک معماری ایرانی اسلامی همگونی داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین رویکردها در احداث، تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی کشور توجه به ساخت مدارس سبز است.

رخشانی‌مهر افزود: انتخاب و جانمایی ساخت مدارس جدید در کشور به ویژه در کلانشهرها بسیار دشوار شده است، اما ضرورت دارد در احداث فضاهای آموزشی به موضوع اکوسیستم و زیست بوم‌ها توجه کنیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از مصرف انرژی به عنوان یک عامل مهم در ساخت مدارس سبز و جدید یاد کرد و گفت: توجه به انرژی، نور و بهترین استفاده در راستای صرفه جویی‌ها و کاهش معضلات زیست محیطی مدنظر احداث این مدارس است.

وی بیان کرد: معماران باید با استفاده از روش‌های مدرن و اسلامی، مکانی زیبا را هم در نمای بیرونی و هم در فضای داخلی برای دانش‌آموزان بسازند و نهایت ذوق خود را در این زمینه بکار ببرند.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: در بحث اصلاح الگوی مصرف نیز این سازمان ساخت و توسعه مدارس سبز و مکان‌یابی مدارس مبتنی بر طرح آمایش سرزمین، توجه به اقلیم و شرایط محلی و نیازسنجی‌های دقیق را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: سازمان نوسازی مدارس، علاوه بر حرکت در چارچوب اصول ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب و شعار حمایت از کالای ایرانی که برآمده از رویکرد کلی اقتصادی کشور است، در برنامه ریزی‌های خود قوانین بالادستی همانند سند تحول بنیادین آموزش‌ و‌ پرورش و سند زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری را با دقت و جدیت دنبال می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار