تفاهم‌نامه تسهیل ثبت داروهای ایرانی در عراق تمدید شد

تهران (پانا) - به دنبال برگزاری جلسه مذاکره میان هیئت اعزامی وزارت بهداشت عراق و مدیران ارشد سازمان غذا و داروی کشورمان، تفاهم‌نامه تسهیل ثبت داروهای ایرانی در عراق تمدید شد.

کد مطلب: ۸۱۱۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه تسهیل ثبت داروهای ایرانی در عراق تمدید شد

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، جلسه مذاکره به منظور بازنگری و تمدید تفاهم‌نامه تسهیل ثبت داروهای ایرانی در عراق جهت توسعه صادرات محصولات شرکت‌های داروسازی کشورمان، روز گذشته مابین هیئت اعزامی وزارت بهداشت عراق و مدیران کل روابط بین‌الملل و دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو برگزار شد.

در این جلسه، هیئت عراقی ضمن ابراز رضایت از تولیدات شرکت‌های داروسازی کشورمان عنوان کردند محصولات شرکت‌های ایرانی در طبقه بندی محصولات واردتی کشور متبوعشان در گروه اول به همراه کشورهای صاحب نام تولید دارو اعم از آمریکا، ژاپن، کانادا و...قرار گرفته است.

هیئت عراقی در ادامه تاکید کردند که واحدهای نظارتی در عراق داشتن پروانه FDA را برای محصولات شرکت‌های تولید داروی کشورمان الزام آور در نظر نمی‌گیرند و تنها به گواهینامه GMP که از طرف سازمان غذا و داروی ایران به این شرکت‌ها ارائه می‌شود، اکتفا خواهند کرد.

در ادامه این جلسه طرفین برای تشکیل یک کارگروه فعال برای پیگیری و رفع مشکلات فرآیند ثبت محصولات شرکت‌های ایرانی در کشور عراق توافق نمودند. این جلسه با بررسی ابعاد دیگر تفاهمنامه در جزئیات و بندهای تفاهمنامه مذکور ادامه یافته و با جمع بندی و تصویب توافقات بعمل آمده به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار