اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر

ایلام ( پانا ) - استاندار ایلام، گفت: اگر بعد اقتصادی اربعین در استان فعال شود هم می‌تواند مشکلات اشتغال را حل کند و هم ازنظر درآمدهای مردم و رونق اقتصادی در استان تأثیرگذار شود.

کد مطلب: ۸۱۱۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام در دیدار نوروزی با احزاب و فعالین سیاسی این استان، اظهار کرد: در سال 97 ما به دنبال حرکت و فعالیت جدی در بخش اشتغال‌زایی در استان هستیم.

وی، تصریح کرد: بیش از 770 میلیارد تومان در بحث اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی تسهیلات ارزان‌قیمت در نظر گرفته‌شده است که می‌تواند قسمت اعظم مشکل بیکاری را در استان رفع کند و تلاش ما در بحث مرز بازگشایی مرزهای چنگوله و چیلات است و در این خصوص هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده است.

استاندار ایلام، یادآور شد: در بحث منطقه آزاد در سال گذشته ده‌ها جلسه با مقامات مختلف کشور برگزار شد و در مجلس هم تلاش‌های زیادی شده است و انشاء الله امسال خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم شنید، اگر بعد اقتصادی اربعین در استان فعال شود هم می‌تواند مشکلات اشتغال را حل کند و هم ازنظر درآمدهای مردم و رونق اقتصادی در استان تأثیرگذار شود.

سلیمانی دشتکی، یادآور شد: در بخش کشاورزی در استان تاکنون بیش از 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی شده است و تلاش داریم در سال 97 این رقم به 185 هزار هکتار برسد و در سال 97 و در شهریورماه فاز دو پتروشیمی ایلام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی، گفت: در بحث میدان‌های نفتی استان هم قراردادهای خوبی با پیمانکاران روسی و دیگر کشورها بسته‌شده و در این حوزه هم در سال 97 امیدواری‌های خوبی داریم، اگر به دنبال پیشرفت و توسعه در استان هستیم برای انتخاب خود شاخص بگذاریم و بر اساس آن شاخص‌ها حرکت کنیم.

استاندار ایلام، بیان کرد: اگر روزی به این نتیجه برسیم که انتخابات ما بر اساس منشور حزبی باشد بسیار موفق خواهیم بود، چراکه در این روش مردم به برنامه‌های حزب رأی خواهند داد و اگر این برنامه‌ها اجرا نشود حزب در دور بعد رأی نخواهد آورد.

وی، بابیان اینکه در استان ایلام قومیت بر حزب و گروه غلبه دارد، افزود: هدف من این است که از همه‌ی اقشار سیاسی و مردم برای ایجاد اشتغال در سال جاری استفاده کنم و بتوانیم در اشتغال‌زایی موفق بشویم و در بحث سیاسی افراط‌وتفریط نکنیم و هر فردی در مسئولیت‌های خود نقاط مثبت هم دارد.

سلیمانی دشتکی، با اشاره به اینکه در بحث انتصابات و استفاده از خانم‌ها در پست‌های مدیریتی که امکان حضور بانوان باشد استفاده خواهیم کرد، افزود: تلاش ما این است که از جوانان استفاده کنیم و در همین راستا دستگاه‌ها موظف شدند مشاورین جوان منصوب کنند

وی، ابراز کرد: در اتفاقات دی‌ماه گذشته افرادی که اعتراض کردند نه اصولگرا بودند، نه اصلاح‌طلب بودند و نه معتدل بلکه به اصل نظام ضربه زدند و برای همه‌ی احزاب و فعالین سیاسی باید اولویت توسعه استان و رفع مشکلات باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار