راه عشایری«لیلم» شهرستان آبدانان مرمت می‌شود

ایلام ( پانا ) - فرماندارآبدانان گفت: بازسازی مسیر عشایری سراب نقل «لیلم» شهرستان آبدانان به طول ۷ کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرارگرفته است.

کد مطلب: ۸۱۱۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
راه عشایری«لیلم» شهرستان آبدانان مرمت می‌شود

راه روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می‌کند، به‌طوری‌که از آن به‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند.

جاده‌ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیونددهنده مناطق روستایی و شهرها می‌باشد.

راه‌ها باعث کاهش زمان حرکت و کاهش قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی می‌شود و از این رو راه عشایری «لیلم» شهرستان آبدانان یکی از راه‌های فراموش‌شده در سالیان مختلف است که امکان تردد در آن میسر نبوده است که می‌طلبد در این راستا تلاش مضاعف و حساسیت منطقه و ارائه خدمات به عشایر منطقه موردتوجه خاص قرار گیرد تا علاوه بر خدمات زیر بنایی به عشایر توسعه مناطق روستایی موجب تولید محصولات بومی و گامی درراه پیشبرد خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی شود.

با عنایت به این حساسیت یکی از عشایر این منطقه بنام امیر احمدی اظهار داشت: راه عشایری «لیلم» به علت گذر زمان قابل‌استفاده نیست.

وی گفت: از مسئولان عنایت و توجه به عشایر منطقه را درخواست داریم.

یکی دیگر از ساکنان این منطقه عشایری نیز اظهار داشت: راه عشایری «لیلم» مدت‌ها است که تعمیر و بازسازی نشده است.

وی گفت: همین بی‌توجهی به راه‌های عشایری موجب بلااستفادماندن این راه و تحمل سختی و مشقت برای عشایر شده است.

اما مجید عسگری در راستای توجه به راه عشایری «لیلم» اظهار داشت: بازسازی مسیر عشایری سراب نقل «لیلم» شهرستان آبدانان به طول 7 کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر 300 میلیون ریال در دستور کار قرارگرفته است.

فرماندارآبدانان افزود: با توجه به این‌که این مسیر طی سالیان به دلیل عدم تعمیر و نگهداری مشخص و به دلیل فرسایش ناشی از بارندگی‌ها از بین رفته بود، این مسیر را برای سهولت دسترسی عشایر منطقه و همچنین پاره‌ای دیگر از مسائلی که در حوزه منطقه با آن مواجه هستیم، بازسازی می‌شود.

جامعه عشایری در طول چند دهه گذشته، علیرغم کاهش سهم آن در جمعیت کشور در فرایند توسعه نقش فزاینده ای داشته است. لذا توسعه و ترویج فرهنگ روستایی با تأکید بر نقش روستا و روستاییان کشور و نیز عشایر غیور به‌ویژه درزمینهٔ توسعه و رشد اقتصادی، در سال حمایت از تولید داخلی زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات موجود در کشور است. توجه بیش‌ازپیش به وضع معیشت مردم در روستاها و نیز عشایر کشور می‌تواند با ایجاد نشاط و امید در میان مردم، سبب گرم شدن کسب‌وکار و رونق زمینه‌های اقتصادی و نیز بهبود صنعت گردشگری روستایی در کشور شود، چراکه مشکل‌های موجود در روستاها وزندگی عشایری می‌تواند به شهرها تسری یافته و سرآغازی بر مشکلات در دیگر نقاط کشور باشد.

عشایر، که به تعبیر امام (ره) ذخایر این مملکت محسوب می‌شوند، همواره با نقش مهم خود در تولید مؤثر بوده‌اند و غیرت و تعصب آن‌ها در حفظ یکپارچگی سرزمینی و دفاع از وطن مثال‌زدنی است.

پس بر مسئولان فرض است در سال حمایت از تولید ملی توجه به عشایر و روستا را به‌عنوان یکی از راه‌های تحقق شعار سال مدنظر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار