رئیس اداره فرش،سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی:

وضعیت صادرات فرش استان هنوز با ایده آل ها فاصله دارد

ارومیه (پانا) رئیس اداره فرش،سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:براساس برآورد سالانه 20میلیون دلار فرش دستباف از استان صادر می شود.

کد مطلب: ۸۱۱۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت صادرات فرش استان هنوز با ایده آل ها فاصله دارد

اسد درویشی رئیس اداره فرش،سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به مهم ترین مزیت رقابتی فرش های استان گفت:ذات فرش ایرانی و شهرت فرش ایرانی به لحاظ زیبایی و نقوش هم چنین کیفیت مواد اولیه در سطح جهان بی نظیر است و در آذربایجان غربی نیز فرش های دستباف به لحاظ رنگ، دوام و نحوه تولید بسیار زیبا بوده وبه همین دلیل نیز فرش ماهی افشار در سطح جهان مشهور است.

وی با بیان اینکه کیفیت و طرح فرش های تولیدی در استان با سلیقه بازار های خارجی مطابقت دارد اظهار کرد: براساس تقسیم بندی های صورت گرفته در شمال و مرکز استان عمدتا 2نوع فرش بنام های ریزماهی و فرش ابریشمی بافته می شود که فرش ریزماهی خوی هم ثبت ملی و جهانی شده است و به کشورهایی از جمله روسیه و اروپا صادر می شود.

رئیس اداره فرش،سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در جنوب استان نیز فرش ماهی افشار تکاب که جنبه صادراتی زیادی دارد بافته می شود که علاوه بر تکاب سایر شهرستان ها نیز اقدام به تولید این نوع فرش در استان می کنند.

درویشی تصریح کرد:از مشکلات قالی بافان استان می توان به بحث بازاریابی در سطح جهانی و داخلی اشاره کرد که طراحان و تاجران باید به این موضوع توجه کنند و هم چنین در سال های اخیر بحث تحریم نیز به مشکلات قالیبافان اضافه شد و باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه صادرات فرش به کشور های آمریکای شمالی و اروپا شد.

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت صادرات فرش استان هنوز با ایده آل ها فاصله دارد و همچنین به دلیل بحث تحریم و تغییر ذائقه ای که در بازار ها داخلی و خارجی صورت گرفته جا دارد طراحان و تاجران استان در این مقوله توجه بیشتری بکنند تا بتوانیم فضای مساعدی را برای ارتقای صادرات فرش استان فراهم کنیم.

درویشی بحث فروش اقساطی فرش دستباف در بازار های داخلی و خارجی،اعزام و پذیرش هیئت های تجاری،حضور در دانشگاه ها هم چنین کشف بازارهای جدید را از برنامه های جدید این سازمان در سال 97عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار