مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اولین گردهمایی نخبگان فرهنگی جوان:

مهمترین اولویت آموزش و پرورش آموزش مهارت های زندگی اجتماعی است

اهواز (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش ساده ترین مفاهیم زندگی اجتماعی به دانش آموزان مهمترین اولویت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۱۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین اولویت آموزش و پرورش آموزش مهارت های زندگی اجتماعی است

محمد تقی زاده در اولین گردهمایی نخبگان فرهنگی نواحی ۴ گانه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با بیان اینکه تعلیم و تربیت توانمند مرهون داشتن برنامه پژوهش محور است، اظهار کرد: در اولین اقدام برنامه توسعه آموزش و پرورش استان با ۲۰ اولویت تدوین شد که در طول این چند سال به دنبال اجرای مفاد این برنامه گام برداشتیم‌.

وی افزود: کسب رتبه اول کشور در توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی و همچنین رتبه سوم کشور در شاخص میانگین رشد نمرات امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه از جمله مهمترین موفقیت های آموزش و پرورش خوزستان بود که این موفقیت ها نیز حاصل توجه به برنامه عملکردی و علمی است.

تقی زاده در ادامه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش خوزستان را آموزش ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی دانست و یادآور شد: احترام به والدین، احترام به حقوق دیگران،

وی در عین حال با اظهار اینکه مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش استان مسائل و مشکلات مالی است؛ گفت: مجموعه تعلیم و تربیت استان با داشتن ۱ میلیون دانش آموز، ۹ هزار مدرسه و ۴۰ هزار کلاس درس نیازمند توجه بیشتر است. اقدامات گسترده ای برای وصول مطالبات آموزش و پرورش از دستگاه ها انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توانمندسازی و بهبود نیروی انسانی گفت: آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۵ هزار نفری در حوزه نیروی انسانی روبرو است. از این رو با اجباری شدن دوره پیش دبستانی بستر لازم برای جذب و به کارگیری ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان نیروی حق التدریس در استان خوزستان فراهم شد.

تقی زاده در ادامه با ارائه تعریف از معنای دقیق نخبگی، خاطرنشان کرد: نخبه کسی است با تکیه به ساده ترین مفاهیم زندگی اجتماعی مسائل و چالش های پیش روی خود را مرتفع می کند.

این مقام مسئول در پایان گفت: آموزش و پرورش خوزستان دارای سرمایه های فراوانی در حوزه اقتصادی و نیروی انسانی است. با استفاده از این سرمایه های ذاتی و تکیه بر نخبگان فرهنگی می توان شاهد شکوفایی و ارتقای مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار