میزان واردات قطعات خودرو در سال 96 اعلام شد

تهران (پانا) -براساس گزارش گمرک ایران، اقلام عمده وارداتی درمجموع  سال ۹۶ نیز به ترتیب شامل قطعات منفصله جهت تولید خودروی سواری با یک میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار، برنج یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون دلار، لوبیای سویا با ۹۴۳ میلیون دلار و وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی بجز آمبولانس و هیبریدی به ارزش ۸۰۹ میلیون دلار بوده است.

کد مطلب: ۸۱۱۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
میزان واردات قطعات خودرو در سال 96 اعلام شد

به گزارش گمرک، آمار و اطلاعات ۱۲ ماهه سال ۹۶ نشان می دهد که ۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار کالای واسطه‌ای وارد شده و با ۶۰ و ۳۱ صدم درصدی بیشترین سهم واردات، مربوط به این گروه کالایی بوده است. همچنین کالاهای سرمایه ای با ارزش ۸ میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلاری سهم ۱۶و ۲ صدم درصدی داشته اند.

براساس این گزارش، در این مدت، ۲۹ میلیون و ۹۱۰ هزار تن کالای واسطه‌ای و ۸۹۵ هزار تن کالای سرمایه ای و در مجموع ۳۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تن انواع کالا وارد کشور شده است.

بر این اساس در سال گذشته تشریفات گمرکی ۱۷۱ میلیون و ۳۶ هزار تن کالا در گمرکات کشور تماماً به صورت الکترونیکی و با کنترل کامل به روش هوشمند انجام شده که از این مقدار ۳۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تن سهم واردات و ۱۳۲ میلیون و ۳۰۰هزار تن سهم کالاهای صادراتی غیرنفتی بود. با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در حال حاضر اطلاعات تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی در بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور به تفکیک جزیی‌ترین اطلاعات ثبت می‌شود.

در ۱۲ ماهه سال‌ ۹۶ به میزان ۵۴ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۲۴ و ۳۱ صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد. عمده‌ترین دلایل افزایش واردات به کالاهای اساسی ، قطعات منفصله خودرو و کالاهای سرمایه‌ای مربوط می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار