معاون امور اجتماعی بهزیستی: تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان در کاهش حوادثی همچون قتل «ندا» موثر است

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را تشریح کرد و گفت این لایحه به زودی برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۱۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور اجتماعی بهزیستی: تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان در کاهش حوادثی همچون قتل «ندا» موثر است

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا با اشاره به پیگیری‌های سازمان بهزیستی برای به سرانجام رسیدن لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس گفت: این لایحه روز گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد اما از آنجا که کمیسیون اصلی این لایحه کمیسیون قضایی و حقوقی است، آخرین جمع بندی‌ها در حال انجام است و طی روزهای آینده برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود:کمیسیون قضایی مجلس به طور جدی پیگیر لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان است که امیدواریم هر چه سریعتر نهایی شود.

وی همچنین با اشاره به قتل «ندا» دختر 7 ساله در مشهد گفت: تصویب این لایحه در کاهش موارد کودک آزاری تأثیرگذار خواهد بود و امیدواریم که با تصویب آن شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم، هر چند که قانون درباره کودک‌آزاری از سال 81 وجود دارد و هم اکنون نیز اجرا می‌شود، لایحه‌ای که در اختیار مجلس قرار دارد کامل تر است و مواردی در آن دیده شده که بازدارنده است و در قانون سال 81 مد نظر قرار نگرفته بود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی درباره موضوع کودک آزاری تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت‌های قانونی و قضایی، همچنان باید روی مباحث پیشگیرانه کار کرد و در این زمینه آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری مد نظر قرار بگیرد.

مسعودی فرید با اشاره به همکاری قوه قضاییه در تدوین لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: در لایحه جدید مفهوم کودک‌آزاری خیلی وسیع‌تر شده است و قطعا میزان بازدارندگی این قانون بیش از قانون سال 81 خواهد بود.

سال 81 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان، مشهور به قانون «کودک آزاری» با 9 ماده تصویب شد. با توجه به خلأهای قانونی موجود در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان و وقوع کودک‌آزاری‌های بسیار، قوه قضاییه لایحه‌ای با عنوان «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» را در سال 87 در قالب 59 ماده تقدیم دولت کرد. پس از ارسال لایحه مذکور به دولت، مواد این لایحه به 49 ماده کاهش یافت و در تاریخ 10 مرداد 1390 در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار