روز هنر انقلاب اسلامی وسالروز شهادت شهید آوینی گرامیباد

اسلامشهر (پانا)-پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شد.

کد مطلب: ۸۱۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
روز هنر انقلاب اسلامی  وسالروز شهادت شهید آوینی گرامیباد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،سنت پسندیده نام گذاری روزهای هفته با هدف گرامی داشت مناسبت های مهم اسلامی و ملی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که در حد خود به ماندگار شدن خاطره وقایع ارزشمند کمک می کند.

این شیوه پسندیده، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت بسیار جدی دنبال شد که آثار و برکت های فراوانی نیز در پی داشته است، از جمله پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شد.
از آن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به روز رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت،

وی در معماری و ادبیات به دنبال معنای واقعی هنر بود و در عین حال که دانشجوی هنر بود به فلسفه و ادبیات نیز علاقه فراوانی داشت و به گفته بسیاری از هم دوره‌هایش از جمله عطا‌ء‌اله امیدوار هنرمند برجسته کشورمان، آوینی دارای نبوغ ویژه‌ای در فلسفه ادبیات بود.
در سال 57 پس از بازگشت امام خمینی (ره) از تبعید و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به فرمایشات رهبرکبیر انقلاب به دقت گوش می‌دادوپس از انقلاب اسلامی،مرتضی آوینی به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب به شدت گره خورد و راه حقیقی را یافت.شهید آوینی در سال 1358 وارد جهاد سازندگی شد و پس از زمان کوتاهی به فیلمسازی روی آورد.
از سال 1367 تا 1364 به همراه گروهی مجموعه مستند روایت فتح را آغاز کرد،ساخت مستندروایت فتح از عملیات خیبر شروع شد و تا عملیات مرصاد ادامه داشت.

آوینی روش مستندسازی‌اش را که هدف آن ظاهر کردن واقعیت بودمستند اشراقی نام گذاشت و موسسه فرهنگی روایت فتح اواخر سال 1370 در پی تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)برتداوم تولید مستندهای روایت فتح تاسیس شد.
شهید مرتضی آوینی روز جمعه بیستم فروردین 1372 هنگامی که برای تولید مجموعه‌ای جدید از روایت فتح به فکه،‌منطقه‌ عملیاتی و الفجر مقدماتی به همراه گروه رفته بود،بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار