قاسمی: ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی توطئه آمیز است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حمله شیمیایی صورت گرفته در منطقه دوما در غوطه شرقی دمشق گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‌های اصولی خود و آموزهای دینی و اخلاقی و به عنوان یکی از قربانیان سلاح های‌شیمیایی، بکار گیری اینگونه سلاح‌ها توسط هر طرف و در هر جای جهان را به شدت محکوم می کند.

کد مطلب: ۸۱۱۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
قاسمی: ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی توطئه آمیز است

به گزارش وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: ادعای کاربرد سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی دمشق توسط ارتش سوریه با واقعیت های موجود همخوانی ندارد. دولت سوریه همکاری مطلوبی با سازمان ملل متحد در موضوع شیمیایی داشت و جامعه بین الملل پس از پیوستن این کشور به معاهده منع گسترش سلاح های شیمیایی، تمامی امکانات تولید و ساخت سلاح های شیمیایی آن را منهدم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که ارتش سوریه دست برتر را در میدان نبرد با تروریست های مسلح دارد، بکارگیری مواد یا سلاح شیمیایی توسط آنها امری منطقی به نظر نمی‌رسد.

قاسمی در پایان هشدار داد: چنین ادعاها و اتهاماتی از سوی آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی نشان از توطئه‌ای جدید علیه دولت و ملت سوریه و بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه آنان دارد و قطعا بر پیچیدگی اوضاع در این کشور و منطقه خواهد افزود و تروریست‌ها را نیز در ادامه جنایات خود جری‌تر خواهد ساخت که البته به نفع صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار