نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان: زیرساخت‌های چابهار و کنارک در حد استقبال مسافران نیست

زاهدان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت : سیستان و بلوچستان در سال 96 امن‌ترین استان قلمداد شد و مهمانان با آرامش آمدند و برگشتند که جای تشکر از همه نهادهای مسئول دارد.

کد مطلب: ۸۱۱۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:  زیرساخت‌های چابهار و کنارک در حد استقبال مسافران نیست

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت‌ها و خدمات عمومی در چابهار و کنارک آن‌گونه که به ما خبر دادند در حد و اندازه استقبال گردشگران نبوده است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شامگاه شنبه در جمع فرمانداران سراسر استان در استانداری سیستان و بلوچستان بابیان اینکه ظرفیت‌های گوناگونی در بخش گردشگری در استان وجود دارد، اظهار داشت: مصاحبه‌هایی که از مهمانان نوروزی در سواحل دریای عمان، چابهار و کنارک به عمل آمد نشان داد که بعضی از هم‌وطنان ما این سواحل را به‌عنوان یک یافته جدید قلمداد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: این مهمانان باورشان این بود که اکنون بهشتی را کشف کرده‌اند که درگذشته اطلاعی از آن نداشته‌اند. این نشان می‌دهد که این ظرفیت در استان ما وجود دارد اما متأسفانه زیرساخت‌ها به‌اندازه استقبال مهمان‌ها فراهم نشده است.

آیت‌الله سلیمانی بابیان اینکه گلایه‌مندی برخی از این بود که زیرساخت‌ها برای پذیرایی از میهمانان فراهم نبوده است، افزود: حضور گسترده مسافران به چابهار و کنارک نشان داد که ما ظرفیت گردشگری زیادی در جنوب استان داریم اما آیا متناسب با این استقبال، از زیرساخت‌های همسانی برخوردار هستیم یا خیر؟

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: استقبال طوایف از مهمانان نوروزی درخور تحسین بود، همچنین رسیدگی نیروهای نظام و ارگان‌های گوناگون و تأمین امنیت مسافران به‌گونه‌ای بود که حتی یک نفر در این ایام احساس ناامنی نکرد که این موضوع جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: اما خدمات عمومی در چابهار و کنارک آن‌گونه که به ما خبر دادند در حد استقبال مهمان‌ها نبود که این موضوع نیازمند ظرفیت‌سازی است. جای گله نیست که چرا این امکانات به وجود نیامده است. من از سال 80 تاکنون در استان بودم، نوروز 81 و 85 و 90 اصلاً همچنین استقبالی را در استان نداشتیم که شاید بخشی از آن به دلیل احساس ناامنی بود که در آن برهه وجود داشت.

سلیمانی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان در سال 96 امن‌ترین استان قلمداد شد و مهمانان با آرامش آمدند و برگشتند که جای تشکر از همه نهادهای مسئول دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پایانه‌ها، راه‌آهن و پلیس واقعاً خدمات شایانی در پذیرایی از مسافران انجام دادند که به نظرم لازم است از همه دست‌اندرکاران این بخش تقدیر و تشکر شود.

وی بابیان اینکه سیستان و بلوچستان مانند استان‌های شمال نیست که ابتدا و انتهایش به 200 تا 300 کیلومتر جمع شود، افزود: نیروهای امنیتی، انتظامی و خدماتی چند برابر استان‌های دیگر این استان ارائه دادند که باید از این بزرگواران تشکر کرد.

سلیمانی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت دریا و 300 کیلومتر مرز دریایی دارد که ساحل سازی برای استان ما جزو ضرورت‌هاست حداقل مناطقی که جاذبه بیشتری دارد باید بخش خصوصی را دعوت کرد و پای‌کار آورد تا از سواحل جنوب که ارزش چهارفصلی دارد استفاده بیشتری شود.

خبرنگار دانش آموز/علی نمرودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار