اهدا اشیای تاریخی

شهروند سیستان و بلوچستانی اشیاء هزاره سوم قبل از میلاد را به اداره میراث فرهنگی این استان تحویل داد

زاهدان (پانا) - با توجه به تعامل و اعتمادی که میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و مردم وجود دارد؛ اهدا و تحویل اشیاء تاریخی و باستانی روال بسیار خوبی داشته و این سازمان هم مشوق های خوبی در این خصوص در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۸۱۱۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شهروند سیستان و بلوچستانی اشیاء هزاره سوم قبل از میلاد را به اداره میراث فرهنگی  این استان تحویل داد

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از شهروندان این استان 11 قطعه ظرف سفالی متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد حدود پنج هزار و 200 سال قبل را به این اداره کل اهدا کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال زایی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: این شهروند سیستان و بلوچستانی که یک کارگر زحمتکش است حین انجام عملیات حفاری فیبر نوری در مسیر شهرستان خاش به ایرانشهر 11 قطعه ظرف سفالی را کشف کرده بود.

وی افزود: اشیاء کشف شده متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد است که در منطقه بین دامن و بلوچکان در حوالی شهرستان ایرانشهر کشف شده است.

جلال زایی اظهار داشت: با توجه به تعامل و اعتمادی که میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و مردم وجود دارد؛ اهدا و تحویل اشیاء تاریخی و باستانی روال بسیار خوبی داشته و این سازمان هم مشوق های خوبی در این خصوص در نظر گرفته است.

سیستان و بلوچستان به عنوان خاستگاه و گنجینه ای ارزشمند از آثار و ابنیه های باستانی، تاریخ، طبیعت، تمدن، فرهنگ، آداب و سنن، گویش و اماکن جذاب و دیدنی با ظرفیت ها و توانمندی های نهفته و زیباییهای بکر تاکنون ناشناخته مانده است.

این دیار کهن با یادگارهایی از نسل های چندین هزار سال پیش همچون شهر سوخته، دهانه غلامان، سنگ نگاره ها، قبرستانها و نخستین تمدن های بشری و قلعه های متعدد به جا مانده از دل تاریخ مایه افتخار ایران و ایرانی است.

این سرزمین با داشتن افزون بر هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 19 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.

خبرنگار دانش آموز/مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار