اعضای پیکر 34 بیمار بوشهر برای پیوند اهدا شد

بوشهر ( پانا ) مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در چهار سال گذشته 34 بیمار مرگ مغزی اعضای پیکر خود را به بیماران نیازمند پیوند اهدا کردند .

کد مطلب: ۸۱۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اعضای پیکر 34 بیمار بوشهر برای پیوند اهدا شد

مهندس ایرج زنده‌بودی افزود: با تصمیم ایثارگرانه خانواده مرحوم حمادی‎‌پور از شهرستان دیّر، استان بوشهر اولین احسان ماندگار را در سال 97 از شهرستان دیّر آغاز کرد.
وی در دیدار با خانواده مرحوم محمود حمادی‌پور در شهرستان دیّر با تقدیر از تصمیم ایثارگرانه آنها اظهار کرد: فرهنگ اهدای عضو در سال‌های اخیر بیش از گذشته در بین مردم جا افتاده است و استان بوشهر یکی از استان‌های فعال در زمینه اهدای عضو در کشور است.
مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: امیدواریم هیچ مرگ مغزی در کشور و استان اتفاق نیفتد ولی در صورت بروز این امر، اهدای عضو می‌تواند جان تعداد زیادی از هموطنان را نجات دهد و این امر، یک احسان ماندگار است.
مهندس ایرج زنده‌بودی گفت: امسال نیز در اولین روزهای سال جدید با تصمیم ایثارگرانه خانواده مرحوم حمادی‌پور اعضاء عزیزشان که دچار مرگ مغزی شده بود به نیازمندان اهدا کردند و استان بوشهر اولین احسان ماندگار در سال 97 را از شهرستان دیّر آغاز کرد.
مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه اهدا عضو یک اقدام اخلاقی و مطابق با فطرت انسانی است گفت: فرهنگ‌سازی در مورد اهدای عضو افراد مرگ مغزی، اقدامی ضروری است و باید با بهره‌گیری از همه ابزارهای تبلیغاتی به اشاعه آن پرداخت.
مهندس زنده‌بودی با اشاره به اهدا اعضای پیکر 32 بیمار مرگ مغزی در چهار سال گذشته در استان بوشهر، گفت: اهدا عضو از سال 93 در استان بوشهر با اهدا اعضا یکی از عزیزان هم استانی کلید خورد و سال 94 با اقدام ایثارگرانه 4 خانواده ادامه یافت.
وی ادامه داد: اوج اهدا عضو در استان بوشهر در سال‌های 95 و 96 بود که به ترتیب با 12 و 15 مورد اقدام ایثارگرانه، برگ زرینی در فرهنگ اهداء عضو در استان بوشهر ورق خورد.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون تعداد زیادی از بیماران در نوبت دریافت اهدای عضو قرار دارند، تصریح کرد: برای ترغیب خانواده‌ها به اهدای عضو در مواقعی که نزدیکان آنها دچار مرگ مغزی شده‌اند، می‌توان از مجالس مذهبی و مساجد کمک گرفت.
مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بالندگی فرهنگ اهدا عضو در استان بوشهر تمام توان خود را بکار خواهد گرفت و در این زمینه از همکاری صمیمانه رسانه‌ها بهره خواهد برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار