رقابتهای کتابخوانی مرحله ناحیه / منطقه ای آذربایجان شرقی

علمی خبرداد: شرکت بیش از 101 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در رقابتهای کتابخوانی

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بیش از 101 هزار دانش آموز استان در  مرحله آموزشگاهی رقابتهای کتابخوانی شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۱۱۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
علمی خبرداد: شرکت بیش از 101 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در رقابتهای کتابخوانی

طاهر علمی در حاشیه بازدید از رقابتهای کتابخوانی مرحله ناحیه / منطقه ای در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که این مسابقات با هدف ایجاد انس و الفت دانش آموزان با کتاب و کتاب خوانی برگزار می شود، اظهار کرد: دانش آموزان باید بدانند کتاب صادق ترین و اثربخش ترین دوست انسان است وباید آن را به دوستی برگزینند.

وی ادامه داد: مسابقات این چنینی باید آنقدر شیرین و جذاب در مدارس برگزار شود که باعث جذب دانش اموزان و تشویق آن ها به امر کتاب خوانی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برانگیختن شوق مطالعه در بین دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات برشمرد و ادامه داد: متاسفانه گاهی دیده می شود که برخی دانش آموزان تمایلی برای مطالعه ندارند ولی باید به این دسته از نوجوانان گفت که مطالعه سبب افزایش علم و دانایی می شود و کسی که علم نداشته باشد در زندگی موفق نخواهد بود.

علمی با بیان این که سومین هدف نیز افزایش سرانه مطالعه است، افزود: دانش آموزان نباید فقط به کتب درسی اکتفا کنند چرا که خیلی از مطالب و مهارت ها در مطالعه کتب غیر درسی کسب می شوند.

وی ادامه داد: ما می خواهیم با برگزاری این مسابقات، دانش آموزان به جای خرید برخی مواد غذایی مضر، پول توجیبی های خود را برای خرید کتاب اختصاص دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که راه یابی کتاب به درون خانواده از طریق دانش آموزان نیز از دیگر اهداف ما است، گفت: مسلما دانش آموزی که به جای خرید برخی تغذیه های نامناسب ترجیح می دهد تا کتاب بخرد این کتاب را همراه خود درون خانه خواهد برد.

علمی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات بیان کرد: بیش از 101 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این مسابقات در سامانه همگام ثبت نام کرده بودند که در مقایسه با سال های قبل شاهد استقبال چشمگیر بودیم هرچند که انتظار داشتیم 700 هزار دانش آموز استان در این رقابت ها شرکت کنند.

وی با بیان این که 25 هزار جلد کتاب بین دانش آموزان توزیع شده است و در هر مقطعی کتاب متفاوتی ارایه شده است، گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی تا مرحله ناحیه ای و منطقه ای می توانند پیش روند ولی دانش آموزان دوره اول ودوم متوسطه مرحله استانی نیز دارند و فقط دانش آموزان دوره دوم متوسطه به مرحله کشوری دعوت می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر دانش آموزی بخواهد به مرحله کشوری راه یابد باید 6 کتاب را مطالعه کند یک کتاب در دوره ابتدایی ، دو کتاب در دوره اول متوسطه و سه کتاب در دوره دوم متوسطه و 4 کتاب نیز در مرحله کشوری مطالعه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار