تکریم و پاسخگویی به ارباب رجوع اولویت امسال آموزش و پرورش آذربایجان غربی است

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: رعایت نظم و انضباط کاری توسط کارکنان از مواردیست که در این نهاد مورد توجه بوده و لازم است تا تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به آنان به عنوان یکی از اولویتهای کاری در اسرع وقت انجام شود.

کد مطلب: ۸۱۱۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تکریم و پاسخگویی به ارباب رجوع اولویت امسال آموزش و پرورش آذربایجان غربی است

«ابراهیم محمدی» در نشست با روسای ادارات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: شعار امسال آموزش و پرورش پاسخگویی و شفافیت اعلام شده این موضوع مطالب و محتوای وسیعی را در برمی گیرد و شامل مسایل بسیاری بوده که در ارتباط تنگاتنگ با اخلاق و اخلاق مداری است.

وی با اشاره به برنامه درس ملی و توجه به اخلاق و اخلاقمداری در این برنامه ادامه داد: در برنامه درس ملی عناصر پنجگانه وجود دارد که اخرین عنصر آن اخلاق است.

وی با اشاره به فرمایشات و تاکید ائمه بر موضوع اخلاق و اخلاق مداری اضافه کرد: اخلاق اداری در بستر کار در این نهاد بیشتر مد نظر بوده و حضرت علی (ع) نیز در این زمینه بر سه موضوع اساسی تاکید دارند که اصل مسئولیت پذیری و پاسخگویی اصل اول است.

محمدی با اشاره به اینکه افرادیکه قادر به پاسخگویی نیستند باید در ابتدا اعلام کنند افزود: اصل دوم که مورد توجه در نهاد آموزش و پرورش است خدمتگزاری و اصل سوم امانت داری است و نباید اجازه داد این نهاد مورد چالش و تهمت و افترا باشد .

وی اضافه کرد: باید سعی کرد نسبت به اصلاح خود در مرحله اول و سپس اصلاح مجموعه اقدام شود.

محمدی بیان کرد: آموزش و پرورش یک مجموعه سالم است رفتار های نابهنجار در این مجموعه جایی ندارد و فعالیت در این مجموعه فرهنگی برای همه کارمندان ان افتخار است.

وی اظهار کرد: باور داشتن به محتوای فرهنگی و آموزشی کار موجب می شود تا در عمل نیز این باور و علاقه به کار به عینیت برسد.

محمدی افزود: تا زمانیکه احترام به شان معلم توسط خود وی رعایت نشود از دیگران نباید انتظار این احترام را داشت چرا که جامعه فرهنگیان با 36 هزار کارمند و 566 هزار دانش آموز خود بخش وسیعی از جامعه است.

وی اضافه کرد: جامعه فرهنگیان تنها توسط خود این گروه پربار و ارزشمند خواهد شد و اگر خدشه ای به این جامعه وارد شود مقصر خود این قشراست.

محمدی درباره اصلاح فرایندها نیز اظهار کرد: برخی از فرایندهای اداری در استان کهنه مدار یا به اصطلاح سنتی است باید هر رئیس اداره فرایندهای مجموعه خود را بررسی و اصلاح و نقش انجام دستی کارها کاهش یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کاهش تعداد جلسات غیر ضروری الزامیست، اضافه کرد: تعداد و زمان جلسات نیز باید منظم بوده و زمان جلسات منتج به تصمیم گیری زمانبندی شده باشد.

وی توجه به معنویات را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: نماز همواره در راس کارها بوده و حضور کارمندان در نماز جماعت فواید بسیاری در بر دارد و عامل به نماز بودن نباید فراموش شود.

محمدی اظهار کرد: برخی اقدامات مطلوب گذشته در این نهاد از جمله پرهیز از مسایل سیاسی و وحدت و همدلی همه تداوم خواهند داشت.

وی بیان کرد: داشتن انرژی، اخلاق، منش، شفافیت در کارها و پاسخگویی به همکاران باید در تمام طول خدمت وجود داشته باشد و جزو اصول و برنامه کاری کارکنان باشد چرا که انجام خدمت با این خصوصیات و انگیزه ها می تواند کمک شایسته ای به کار با انگیزه و موفق داشته باشد.

محمدی با اشاره به تکریم بازنشستگان اظهار کرد: پیشکسوتان این نهاد دارای کوله باری از تجربیات هستند که همواره باید احترام به این قشر رعایت شود و برنامه تودیع آنها هر سه ماه یکبار در اداره کل برگزار شود.

وی با بیان اینکه پی گیری حذف موضوع مستند سازی های افراطی از مدارس و مناطق لازم است گفت: ولی مستند کردن برخی اقدامات ضروری و اساسی با این موضوع بسیار متفاوت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار