جمع آوری بیش از 990 معتاد پرخطر از سطح شهر شیراز

شیراز (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس از جمع آوری بیش از 990 معتاد پرخطر از سطح شهر شیراز، خبر داد و افزود: طرح جمع آوری معتادان متجاهر و انتقال آنها به مراکز درمانی از 26 بهمن ماه در سطح شهر شیراز آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۱۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
 جمع آوری بیش از 990 معتاد پرخطر از سطح شهر شیراز


محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: این طرح فوق‌العاده به منظور پاک کردن چهره شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شد و تاکنون 996 نفر معتاد حاد و پُرخطر جمع‌آوری که 328 نفر از مجموع این افراد به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 شیراز واقع در دهکده سلامی و 668 نفر دیگر نیز به مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد (کمپ‌) طرح تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر منتقل شده‌اند .

وی گفت: از این تعداد معتاد متجاهر ساماندهی شده حدود 73 درصد بومی و 27 درصد غیربومی هستند که تمامی آنها در مراکز پیش‌بینی شده در سطح شهر شیراز تحت مراقبت، نگهداری و درمان قرار می‌گیرند .

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، با بررسی به عمل آمده میانگین سنی معتادان متجاهر جمع‌آوری شده بین 35 تا 45 سال است .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در ادامه افزود: هدف این طرح تنها جمع‌آوری معتادان متجاهر است نه هر معتادی به این ترتیب چنانچه مصداق تجاهر فرد به اعتیاد محرز شود پس از جمع‌آوری به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 و مراکز اقامتی درمان در قالب تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر اعزام و تمام اقدامات درمانی، آموزشی، بهداشتی، تربیتی و... برای آنها اجرا خواهد شد .

وی با بیان اینکه این طرح عمدتاٌ برای رفاه حال شهروندان و مسافرین در ایام نوروز اجرا شده است، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان براساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پس از هماهنگی‌های درون استانی بین دستگاه‌های ذیربط از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و... اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر می‌نماید .

ابراهیمی افزود: طرح ساماندهی و جمع‌آوری معتادان حاد و پُرخطر (متجاهر) در طول سال نیز انجام می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار