زیرساخت‌های فرهنگی در ایلام متحول می‌شود

ایلام ( پانا ) - استاندار ایلام، بابیان اینکه از رئیس محترم جمهور برای سفر به استان ایلام، دعوت‌شده است، گفت: تلاش کردیم از جوانان در پست‌های مدیریتی و مشاوره‌ای مدیران دستگاه‌های دولتی استان استفاده شود.

کد مطلب: ۸۱۱۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
زیرساخت‌های فرهنگی در ایلام متحول می‌شود

به قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در دیدار نوروزی با جمعی از هنرمندان و فرهنگ دوستان ایلامی در سالن شهید رجایی استانداری، اظهار کرد: در ابتدای حضور در استان حرکت سه‌گانه اربعین حسینی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری و بودجه سال 97 در اولویت کاری بنده بود که به همین دلیل دید بازدیدهای اول کار را حذف کردیم.

وی، بابیان اینکه در این سه حرکت در استان در سال گذشته موفق بودیم، ابراز کرد: در اربعین حسینی شاهد تحول بسیار بزرگی در استان بودیم که البته نواقصی دارد که باید پیگیری شود، در بحث اعتبارات ریاست جمهوری نیز توانستیم با تلاش، 165 میلیارد تومان وارد استان شود، در بحث بودجه 97 که موفقیت بسیار بزرگی حاصل شد و توانستیم 170 میلیارد تومان به اعتبارات پروژه‌های عمرانی استان اضافه شود و در بحث اعتبارات جاری نیز پرداخت سایر به کارکنان 105 درصد دریافت شد که بی‌نظیر بود.

استاندار ایلام، بابیان اینکه دیدارهای بسیار خوبی با هنرمندان، صنوف، ورزشکاران، بازاریان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، تصریح کرد: دیدارهایی نیز در سطح ملی با مسئولان اجرایی کشور در خصوص پروژه‌های استان داشتیم و قبل از عید حرکت بسیار قوی در استان برای سال 97 آغاز شد و موفق شدیم که برخی از اعتبارات که در تخصیص صفر بود در حد 40 درصد افزایش یابد.

سلیمانی دشتکی، یادآور شد: در ایام عید نیز دیدارهایی با رئیس محترم جمهور، معاونین و وزرای محترم و مسئولان کشوری صورت گرفت که از رئیس محترم جمهوری برای سفر به استان ایلام دعوت شد که به‌احتمال‌قوی این سفر در ایام تابستان سال جاری انجام شود.

وی، بابیان اینکه تلاش کردیم از جوانان در پست‌های مدیریتی و مشاوره‌ای مدیران دستگاه‌های دولتی استان استفاده شود، ابراز کرد: به تمام فرمانداران و مدیران کل استان تأکید شده از جوانانی که استخدام نشده و دیدگاه و هنر دارند و صاحب‌نظر در مسائل مختلف هستند، به‌عنوان مشاور استفاده شود که تاکنون نیز ابلاغ 50 نفر از جوانان استان به‌عنوان مشاوره دستگاه‌های اجرایی استان صادره شده است.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه کار در حوزه زیرساخت‌های هنری استان به فرهنگسراها و برج هنر تقسیم‌شده است، گفت: تخصیص استانی برج هنر استان به‌صورت صددرصدی انجام‌شده است و تلاش می‌شود که در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مشکلات فرهنگسراهای استان مرتفع شود و فرهنگسرای بزرگی در مرکز استان نیز راه‌اندازی شود.

سلیمانی دشتکی، بابیان اینکه یک معضل بزرگ اجتماعی در استان ایلام به‌عنوان خودکشی داریم که برخی فکر می‌کنند نتیجه عدم نشاط اجتماعی و شادی در بین مردم است که البته این مسئله نیست و این در حالی است که فرهنگ ایلام ازنظر نشاط اجتماعی، موسیقی و فرهنگی یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها به لحاظ نشاط اجتماعی است و بنابراین به مشکلات اجتماعی و تضادها فرهنگ سنتی و فرهنگ جدید برمی‌گردد.

وی، با اشاره به اینکه هنرمندان در تعدیل رفتار و فرهنگ غلط و ترویج فرهنگ و رفتار درست باکارهای هنری، ظریف و غیرمستقیم مؤثر باشند، یادآور شد: فکر باید به‌روز باشد، مسائل روز باید مسائل دینی تطبیق داده شود و این رسالت مرجع تقلید و فقیه، فرهنگ بومی و قومی نیز باید به این‌گونه باشد که این فرهنگ تقویت و به‌روز شود که هنرمندان در این عرصه نقش مهمی بر عهده‌دارند.

استاندار ایلام، افزود: کالای ایرانی باید ازنظر کمیت و کیفیت تقویت شود و همه ادارات استان موظف هستند از کالای ایرانی استفاده کنند و این امر بخشنامه شده و در شورای برنامه‌ریزی تأکید شده است و هیچ پرداختی به اداراتی که از کالاهای غیر ایرانی استفاده کنند، انجام نخواهد شد.

سلیمانی دشتکی، با استقبال از پیشنهاد یکی از هنرمندان استان در خصوص کارگروه هنری اربعین حسینی در استان، اظهار کرد: اربعین حسینی به شیوه هنری باید بیان شود و نقطه قوت این است که روحیه ارادت به ائمه اطهار (ع) را تقویت می‌کند و کارگروه هنری و فرهنگی و یا شورای فرهنگی و هنری اربعین در استان با حضور هنرمندان راه‌اندازی خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی و برج هنر در استان پیگیری می‌شود، گفت: مجموعه هنری و بازارچه هنری در استان باید راه‌اندازی شود که محصولات هنری در این بازارچه‌ها عرضه شود و همچنین استفاده از آثار نفیس هنرمندان در ادارات موردحمایت قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه تجلیل از مفاخر استان باید در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و تصویب شود، خاطرنشان کرد: تجلیل از هنرمندان نیز با همکاری دستگاه‌های مربوطه نیز برگزار شود که این امر موردحمایت قرار خواهد گرفت و همچنین نام‌گذاری پروژه‌های مختلف در استان به نام مفاخر و بزرگان فرهنگی و هنری در سطح استان به پیشنهاد هنرمندان قابل‌اجرا خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست حبیب الله محمودیان، رحیم رضا پسند، علی اشرف صندوق آبادی، خانم کسعلی، بهروز سپیدنامه و عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار