رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان خبر داد:ثبت 260 اثر در دبیرخانه نهمین جشنواره استانی شعر وداستان جوان سوره

سنندج(پانا) - رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره استانی شعر وداستان جوان سوره همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: در مجموع 260 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

کد مطلب: ۸۱۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان خبر داد:ثبت 260 اثر در دبیرخانه نهمین جشنواره استانی شعر وداستان جوان سوره

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن اعلام این خبر و با گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه با هدف شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان و تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی در جهت جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب در استان در زمستان سال 96 در دو زبان کردی و فارسی اعلام فراخوان گردید .
وی افزود : به منظور توجه ویزه به ادبیات کردی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی اردیبهشت 88 به کردستان و اعلام اینکه زبان کردی سرمایه ملی است در بخش شعر و داستان کردی تمامی شاعران و داستان نویسان کرد زبان سراسر کشور می توانستند آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند .
مرادی تصریح نمود : پس از پایان مهلت زمان ارسال آثار تعداد 260 اثر در بخش شعر و داستان کردی و فارسی در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسید که از رشد قابل توجهی هم نسبت به دوره گذشته برخوردار بود .
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت : به منظور ارج نهادن به شخصیت علمی و ادبی زنده یاد استاد گلشن کردستانی از بزرگان عرصه ادبیات ایران زمین در این دوره از مقام شامخ این ادیب توانمند نیز تجلیل به عمل خواهد آمد .
وی گفت : مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره 22 فروردین ماه 97 از ساعت 18 در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می گردد و قبل از برگزاری مراسم اختتامیه دو کارگاه تخصصی شعر و داستان از ساعت 15 الی 18 به صورت همزمان در پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور اساتید حوزه شعر و داستان ویژه شرکت کنندگان و علاقه مندان ادبیات به صورت پنل برگزار می گردد .
وی از تمامی علاقه مندان دعوت کرد ضمن حضور در مراسم اختتامیه در کارگاه ها و پنل های تخصصی این جشنواره نیز شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار